Polskie kobiety są przedsiębiorcze
Polski są przedsiębiorcze – potwierdzają to różnego rodzaju badania. Między innymi te przeprowadzone dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Szefowa PARP Bożena Lublińska-Kasprzak przypomina, że kobiety w Polsce to ponad 50 procent ogółu społeczeństwa, a także ponad połowa osób w wieku produkcyjnym. Dodaje, że przedsiębiorczość pań w naszym kraju jest na jednym z wyższych miejsc w Unii Europejskiej. Udział przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety wynosi 33,4 procent, podczas gdy średnia unijna to 31 procent.
Szefowa PARP dodaje, że Polki mają takie same motywacje i takie same problemy z prowadzeniem biznesu jak mężczyźni, ale są pewne różnice. Okazuje się, że na początku prowadzenia takiej działalności czują się trochę mniej pewnie niż panowie dlatego potrzebują częściej wsparcia osób, które mają doświadczenie w tym zakresie.
Mimo dużej przedsiębiorczości kobiet w Polsce, częściej bywają one bezrobotne niż mężczyźni. D opiero po 50. roku życia poziom bezrobocia pań jest niższy niż panów.
– Nie wytrzymała w korporacji – rozkręciła biznes
– Założyła sklep internetowy – na zyski jeszcze czeka
– Firmy nigdy w życiu nie zamieni na etat
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR) K.P./jj
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością