Private banking
Liczebność klientów
Liczebność zamożnych klientów w rozwiniętych krajach świata jest na tyle duża i rośnie na tyle szybko, aby zainteresować banki tą nową kategorią klientów. Grupa ta określana jest jako HNWI (high-net-worth-individuals).
W polskiej praktyce bankowej określenie „zamożny klient” jest nieco zróżnicowane. Określając parametry, kwalifikujące danego klienta do segmentu private banking, bierze się pod uwagę zasoby pieniężne klienta zgromadzone na rachunkach bankowych, uzyskiwane przychody, ponadto możliwe jest również zakwalifikowanie klienta ze względu na wysoki status społeczno-zawodowy w danym środowisku. Oczywiście wymagania na polskim rynku są zdecydowanie niższe niż w krajach zamożnych.
W Polsce brak jest jednoznacznych i w pełni wiarygodnych szacunków dotyczących liczebności grupy potencjalnych klientów private banking. Liczba takich klientów oscyluje od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy w najbardziej optymistycznym wariancie.