Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

W jaki sposób można zakup towaru wrzucić w koszty?

Handluje towarem używanym z reguły zakupiony w Niemczech od osób prywatnych przez różne portale internetowe. Jak ewidencjonować zakup towaru, aby go można było wrzucić w koszty? Czy wystarczy np. wydruk aukcji, czy np. konieczne jest umowa spisana z poprzednim właścicielem. Czy ta umowa musi być dwujęzyczna, czy może być tylko w języku niemieckim?

Będąc na ryczałcie ewidencjonowanym podatnik nie ma możliwości zakupionego towaru wrzucić w koszty działalności gospodarczej. Żeby tego rodzaju czynności mógł dokonać, musi zmienić formę opodatkowania z ryczałtu np. za zasady ogólne. Musi również stać się VAT-owcem.

Sam wydruk z aukcji czy umowa z byłym właścicielem przedmiotu to za mało. Umowy dla celów podatkowych powinny być przetłumaczone na język polski.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. (Dz.U. Nr 144, poz. 930 z poźn. zm.).

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.