W jaki sposób można zakup towaru wrzucić w koszty?
Handluje towarem używanym z reguły zakupiony w Niemczech od osób prywatnych przez różne portale internetowe. Jak ewidencjonować zakup towaru, aby go można było wrzucić w koszty? Czy wystarczy np. wydruk aukcji, czy np. konieczne jest umowa spisana z poprzednim właścicielem. Czy ta umowa musi być dwujęzyczna, czy może być tylko w języku niemieckim?
Będąc na ryczałcie ewidencjonowanym podatnik nie ma możliwości zakupionego towaru wrzucić w koszty działalności gospodarczej. Żeby tego rodzaju czynności mógł dokonać, musi zmienić formę opodatkowania z ryczałtu np. za zasady ogólne. Musi również stać się VAT-owcem.
Sam wydruk z aukcji czy umowa z byłym właścicielem przedmiotu to za mało. Umowy dla celów podatkowych powinny być przetłumaczone na język polski.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. (Dz.U. Nr 144, poz. 930 z poźn. zm.).
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością