Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Wido w sieci to nieokiełznany żywioł

W poniedziałek 8 czerwca odbyło się ostatnie przed wakacjami spotkanie z cyklu BarCamp 7.1. Tym razem zaproszeni goście wraz z uczestnikami spotkania skupili się na temacie wideo w sieci.

Wszyscy prelegenci (wśród nich m.in. Jakub Abramczuk z Gazety.pl, Nikodem Krajewski z Ideacto i Michał Szczerba ze Spryciarzy.pl) zgodni byli, że wideo to kierunek, w którym Internet będzie podążał. Wideo jest modne, efektywne, skuteczne i popularne wśród internautów.

Nikodem Krajewski przedstawił ciekawe przypadki  sklepów internetowych, dla których zamieszczenie na stronie filmu przedstawiającego oferowane  produkty szybko przekłada się na zyski. Jednak Jakub Abramczuk i Erwin Wilczyński z NewMedia Labs przedstawili nieco inne dane – straty, jakie przynosi wideo w sieci właścicielom nawet tak popularnych serwisów jak YouTube.

Prelegenci zwrócili uwagę na podstawowe problemy związane z wideo w sieci. Zaliczają się do nich przede wszystkim kłopoty z monetyzacją materiałów filmowych (wynikające z niechęci reklamodawców oraz braku wykształconych form reklamowych) oraz brak kontroli nad produkcjami zamieszczanymi w sieci.

Uczestnicy spotkania mogli również zapoznać się z bardziej praktyczną stroną zamieszczania w sieci materiałów wideo. Nikodem Krajewski i Radosław Wikiera z InBorn Media przedstawili przykładowe strategie wideo online. Przybliżyli koszta produkcji filmowej oraz publikacji materiałów w Internecie, proponując trzy rozwiązania – uwarunkowane potrzebami i budżetem.

Kolejne spotkanie BarCamp 7.1 już po wakacjach. Wkrótce na stronie http://barcamp71.pl ukażą się materiały filmowe oraz prezentacje.

Spotkania BarCamp 7.1 organizowane są w ramach projektu Biznes 2.0 przez firmy Divante i Internet Designers.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.