Wypadek przedsiębiorcy podczas pracy
Jeżeli osoba prowadząca działalność gospodarczą miała wypadek w trakcie wykonywania pracy, to w ciągu ilu dni należy zawiadomić ZUS?
Osoba prowadząca indywidualna działalność gospodarczą w razie doznania uszczerbku na zdrowiu wskutek wypadku przy tej działalności ma prawo do świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego. Ustawa nie wskazuje dokładnego terminu, w jakim należy powiadomić ZUS. Powinno to nastąpić jednak niezwłocznie i może tego dokonać albo poszkodowany albo członek rodziny. Nie później niż w ciągu 14 dni od dnia zawiadomienia o wypadku przy pracy, ZUS sporządza kartę wypadku.
Podstawa prawna:
art. 3 ustawy z 30 października 2002 o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1242 ze zm.)