Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zakładasz kampanię Adwords? Nie kupuj kuponów!

Okazje kuszą – każdego. W końcu jesteśmy tylko ludźmi. 200 zł za 100 zł?? Jak nie skorzystać z takiej oferty? Kryzys daje się we znaki więc trzeba łapać każdą okazję. Ale nie za wszelką cenę!  

Planujesz uruchomić kampanię linków sponsorowanych. Ceny jakie oferują Ci firmy przewyższają Twoje możliwości finansowe. Postanawiasz zatem sam podjąć się owego wyzwania. Lektura pomocy Google, kilka zapytań na forach, analiza panelu i już możesz ruszać na podbój wyszukiwarki ze swoją pierwszą kampanią. Myślisz sobie – Cóż w tym trudnego? Tworzysz treść reklamy, układasz listę słów kluczowych i w końcu docierasz do  momentu, w którym trzeba podać kwotę budżetu .Zaczynasz się zastanawiać jaką kwotę zainwestować w reklamę by była ona opłacalna? Analizując konkurencję, dochodzisz do wniosku, że nie możesz nie sprostać  temu zadaniu – potrzebna będzie pomoc finansowa.  Na forum o  linkach sponsorowanych przeczytałeś, że Google obdarowuje swoich stałych użytkowników kuponami.  Ty jesteś początkującym , skąd zatem możesz wziąć taki kupon?  

Usłyszysz zapewne, że są przecież aukcje, istnieje allegro, na których możesz taki kupon nabyć za kwotę znacznie mniejszą niż kwota doładowania do konta. Czujesz ulgę, jesteś uratowany.  200 zł dodatkowe w kampanii to nie mała kwota jak na sam początek, zwłaszcza gdy zdobyta za grosze (kupon można kupić od 10 do 100 złotych ) . Tym samym na koncie ląduje Ci kwota powiększona o kupon, a ty cieszysz się wykorzystaną okazją.  Niestety nie długo….

Mijają dwa dni, a kampania zostaje zablokowana. Podobnie jak niewykorzystane środki na koncie i cały dostęp do konta. Włosy stają Ci dęba. Takiego scenariusza nie planowałeś. Wszystko szło idealnie do momentu, w którym zasiliłeś konto kodem z kuponu. Dlaczego?

Leo why? For Money!

To powiedzenie idealnie wpasowuje się w powyżej przedstawiony scenariusz. W ostatnim czasie Google coraz częściej obdarowuje swoich użytkowników kuponami promocyjnymi do kampanii Adwords. Ci, którzy nie korzystali jeszcze z tej usługi mają wreszcie możliwość skorzystania z doładowań Dla  użytkowników konta Google Analytics  jest dodatkowa okazja przetestowania nowej zakładki poświęconej  linkom sponsorowanym.  Dla zaufanych posiadaczy konta jeszcze większa na dodatkowe zasilenie swojej kampanii. Skąd zatem takie problemy?

Regulamin kuponów promocyjnych Google Adwords jasno określa do kogo kierowane są bonusy. Równie przejrzyście napisane jest, że kuponów nie można sprzedawać,  licytować w aukcjach oraz odsprzedawać bezpośrednim kupcom.  Niestety, jak każda reguła ma swoje wyjątki, tak i w Polskim prawie są one wyłapywane.  Nawet na szkoleniu Google dla Agencji prowadzący żartowali z polskiej mentalności. Polacy na wszystkim chcą zarobić. Według statystyk to właśnie nasz kraj plasuje się na jednym z pierwszych miejsc  w największej ilości nielegalnie sprzedanych kuponów. – mówi Anna Sikorska, SEO Director. Niestety liczba ta zaczyna się zwiększać, dlatego Google coraz baczniej obserwuje tego typu działania i karze nieuczciwych użytkowników. – dodaje Anna Sikorska

Argument dla Agencji?

Firmy, chcąc wykorzystać kryzys na rynku, chwytają się brzytwy  w zdobywaniu nowych klientów. Nikt nie ukrywa, że doświadczone Agencje SEM posiadając rozbudowane konta, również otrzymują od Google szereg kuponów do wykorzystania.  Nikt nie zaprzeczy również, że ich głównym celem jest zachęcenie klienta do podjęcia współpracy. W tym jednak wypadku wszystko odbywa się na jasnych i z góry ustalonych zasadach.  Firma otrzymuje określoną ilość kuponów, którą może wykorzystać we współpracy z klientami w danym okresie czasu.  Innymi słowy: „Wilk syty i owca cała”.

Nieuczciwość jest karana…

Wielu z nas wydaje się, że przebiegłość zawsze znajdzie miejsce w tak wielkim świecie jakim jest Internet.  Google posiada miliony użytkowników, tysiące kont i nie jest w stanie skontrolować każdego ruchu jaki zostanie wykonany w jego stronę. Niestety wielu przekonało się, że tego typu praktyki nie popłacają . Największe zagrożenie w takich sytuacjach powinny czuć firmy, które najtańszą drogą chcą osiągnąć efekty jakich nawet najbardziej doświadczeni nie potrafili. Warto w takich sytuacjach pamiętać o rozsądku i kierować się nim  przy podejmowaniu biznesowych jak i życiowych decyzji.

Paulina Niżankowska – pracownik działu SEO/SEM w ADSEO.PL,

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.