Zakup samochodu a zaliczka
Kiedy zwrot akcyzy?
Jednakże ustawodawca w art. 77 ust. 3 ustawy przewidział możliwość zwrotu akcyzy podmiotowi, który dostarczył wyroby akcyzowe niezharmonizowane na terytorium państwa członkowskiego, od których akcyza została zapłacona w kraju. Zapis art. 77 ustawy reguluje kwestię dokonywania przez podatników dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Z brzmienia tego artykułu wynika, że podatnik w takim przypadku obowiązany jest posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie dostawy tych wyrobów do innego państwa członkowskiego, a dokumentami takimi w szczególności są: dokumenty przewozowe, faktura i specyfikacja dostawy oraz inne dokumenty handlowe związane z dostawą
Minister Finansów rozporządzeniem z dnia 9 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu akcyzy w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych (Dz. U. nr 74. poz. 673) określił m.in. rodzaje dokumentów potwierdzających dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych oraz sposób jej potwierdzenia. I tak, w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej realizowanej bez udziału przewoźnika lub spedytora, przy użyciu własnego środka transportu, podatnik powinien posiadać dokumenty przewozowe, z których jednoznacznie wynika, że wyroby akcyzowe niezharmonizowane zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego, kopię faktury dostawy, specyfikację dostawy, jeżeli nie jest zawarta na fakturze, a ponadto dokument zawierający co najmniej imię i nazwisko lub nazwę oraz miejsce zamieszkania lub adres siedziby podatnika dokonującego dostawy wewnątrzwspólnotowej oraz nabywcy tych wyrobów, określenie wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych i ich ilości, potwierdzenie przez nabywcę przyjęcia wyrobów w miejscu ich dostarczenia (przy czym miejsce to musi znajdować się na terytorium państwa członkowskiego) oraz numer i rodzaj środka transportu użytego do realizacji dostawy. W przypadku gdy ww. dokumenty nie potwierdzają w sposób jednoznaczny wykonania dostawy, podatnik może przedstawić również korespondencję handlową, dokumenty dotyczące ubezpieczenia lub frachtu lub dokumenty potwierdzające zapłatę za wykonaną dostawę wewnątrzwspólnotową – § 2 ust. 3 pkt 3 ww. rozporządzenia.
-
„Większość moich decyzji inwestycyjnych była nietrafiona” – Tomasz Czapliński, SpeedUp Venture Capital Group
-
PFR Ventures podpisało pierwsze umowy z funduszami venture capital w ramach programu FENG. Kapitał zostanie przeznaczony na inwestycje w startupy
-
Bogata oferta PARP. Trwają nabory w ramach Funduszy Europejskich