Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak wykorzystać potencjał Internetu do zwiększenia sprzedaży? Na to pytanie odpowiada ekspertka, Olga Wilczyńska

Strategia sprzedaży

Nie wystarczy oferować jakościowe usługi online, aby odnieść sukces w sieci. Ważne jest opracowanie strategii sprzedaży online, która pozwoli wykorzystać potencjał Internetu.

Coraz częściej, szukając w sieci eksperckiej wiedzy, decydujemy się na zakup kursu online. Pozwala to nam na wygodną edukację w zaciszu domowym, najczęściej o dogodnej dla nas porze. To właśnie sprzedaż kursów online staje się dynamicznie rozwijającą się dziedziną, która później pozwala odnieść sukces w biznesie. Jednak wcześniej należy zaplanować odpowiednią strategię sprzedaży, o czym opowiada nam ekspertka, Olga Wilczyńska.

„Większość branż ma możliwość zwiększyć sprzedaż swoich usług i produktów, dzięki organizacji wydarzeń online dla swoich potencjalnych klientów. Bezpłatne szkolenia, konferencje, czy też konsultacje mogą być kluczowym krokiem do zbudowania bazy kontaktów sprzedażowych” – wskazuje Olga Wilczyńska, ekspertka ds. sprzedaży, automatyzacji i rozwoju firm.

Poniżej przedstawiamy przykład skutecznej strategii sprzedaży online, którym podzieliła się Olga Wilczyńska.

Warto przeczytać: Customer Experience w praktyce. Jak dbać o relacje z klientami prowadząc biznes online – odpowiada ekspertka

Otwarcie szkoły językowej

Celem kampanii była sprzedaż kursu online dla nauczycieli, którzy chcieli otworzyć własny biznes związany z edukacją. Kampania składała się z organizacji i przeprowadzenia kilku webinarów, które były prowadzone na żywo raz w tygodniu. Na koniec każdego webinaru odbywała się sprzedaż szkolenia online.

Lejek pozyskiwania klientów wyglądał następująco. W pierwszej kolejności stworzono posty graficzne oraz wideo, które informowały o bezpłatnym webinarze dla nauczycieli. Materiały z informacją o webinarach były publikowane w miejscach, gdzie przebywali nauczyciele, którzy byli główną grupą docelową. Następnie na bazie pierwszych zgłoszonych osób ustalono grupę podobnych odbiorców do reklam na Facebooku, co pomogło już dotrzeć do znacznie większej liczby potencjalnych uczestników szkoleń.

Na każdy webinar zapisywało się między 600 a 1000 osób, z czego około 1/3 z zapisanych osób faktycznie w nich uczestniczyła. Aby zwiększyć frekwencję na webinarach, wysyłano automatyczne powiadomienia SMS przypominające o terminie najbliższego bezpłatnego szkolenia. Spośród uczestników webinarów, 18-32% osób dokonywało zakupu płatnego szkolenia. Tym samym kampania wygenerowała przychód ze sprzedaży jednego kursu online na ponad 100 tys. zł.

Na sukces tej kampanii złożyło się kilka czynników – precyzyjne targetowanie odbiorcy, wartościowy content oraz efektywne wykorzystanie reklamy.

Jak skutecznie zaplanować kampanię?

Przed rozpoczęciem kampanii, jak wskazuje ekspertka, należy określić kilka celów. Pierwszy z nich to skupienie się na grupie docelowej. Prezentując na powyższym przykładzie, celem była sprzedaż kursu online, a grupą docelową byli nauczyciele zainteresowani otworzeniem własnej szkoły językowej. Ta forma sprzedaży może być również wykorzystana przez firmy świadczące różnego rodzaju usługi lub produkty.

Kolejnym krokiem powinien być wybór odpowiednich narzędzi marketingowych. „Chociaż popularne kanały, takie jak social media, odgrywają istotną rolę w budowaniu świadomości marki i angażowaniu odbiorców, warto również zwrócić uwagę na inne, często niedoceniane narzędzia marketingowe. Te dodatkowe narzędzia mogą znacząco zwiększyć efektywność działań marketingowych, oferując unikalne możliwości dotarcia do klientów i poprawy wyników biznesowych” – mówi nam Olga Wilczyńska.

Jakie są inne narzędzia marketingowe? Warto wymienić email marketing, czyli wysyłka newsletterów do bazy subskrybentów. Również automatyczne powiadomienia SMS mogą przynieść pożądany skutek, a współpraca z influencerami dodatkowo może zwiększyć zasięg naszych działań.

Po zaimplementowaniu kampanii marketingowej, należy ją regularnie monitorować i wprowadzać ewentualne zmiany. Ważna jest analiza wskaźników efektywności, aby mieć pod kontrolą jej skuteczność.

Dlatego jak pokazuje powyższy przykład, ważne jest wcześniejsze zaplanowanie strategii sprzedaży, aby stawiać na przemyślane rozwiązania. Oczywiście, organizacja szkoleń to nie jedyne rozwiązanie. Jak podkreśliła Olga Wilczyńska, również może sprawdzić się organizacja konferencji online. Wszystko zależy od profilu działalności.

Warto przeczytać: Dropshipping – jak zacząć sprzedaż internetową? Praktyczny poradnik

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Olga 9 wrz 2024 (08:24)

Zwiększenie rozpoznawalności marki wymaga efektywnych narzędzi. Marketing szeptany, mimo że niedoceniany, może być rozwiązaniem. Sprawdź ofertę agencji [url]https://warsawmediahouse.pl/[/url].