Biz-Hub.pl
Opis projektu: Biz-Hub.pl ma być miejscem, w którym przedstawiciele MŚP będą mogli zgłosić się ze swoimi problemami i uzyskać poradę od osób, które poradziły już sobie z podobną sytuacją. Forum jest moderowane pod kątem merytorycznym, a porad udzielają eksperci i praktycy. Managerowie, właściciele czy członkowie zarządu firm będą mieli również możliwość skorzystania z wiedzy mentora z doświadczeniem w zarządzaniu MŚP, który udzieli im wskazówek dotyczących rozwoju przedsiębiorstwa i odpowie na bieżące pytania.
Biz-Hub.pl jest rozwijany od kilku miesięcy.
Branża / kategoria: inne, marketing, prawo
Rok powstania: 2017
Skąd pomysł: Pomysł na takie miejsce pojawił się niedawno, kiedy jeden z naszych znajomych, prowadzący własną firmę, zmagał się z bardzo specyficznym dla swojej branży problemem. Wynajął firmę konsultingową, której ostatecznym wkładem była prezentacja Power Point z sugestiami wdrożenia. Nie okazały się one jednak użyteczne. Poprzez sieć kontaktów znajomy znalazł natomiast osobę, która rozwiązała podobny problem. Okazało się, że dwugodzinne spotkanie pozwoliło rozpisać praktyczny plan dla firmy, a rozwiązanie nie okazało się kosztowne. Po licznych rozmowach, panelach i badaniach zauważyliśmy, że to częsta sytuacja – firmy mają problemy, wiedza zarządzających i dyrektorów lub pracowników danej firmy często nie wystarcza, a obecny model doradczy z istniejącymi na rynku firmami konsultingowymi nie sprawdza się wśród firm MŚP.
Dla kogo: Biz-Hub.pl został stworzony dla przedstawicieli MŚP, którzy zmagają się z problemami w swojej działalności lub chcieliby się podzielić swoim know-how.
Finansowanie: akcelerator, inne
Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Za platformą stoi CreativeDock – firma tworząca innowacyjne modele biznesowe na rynkach europejskich. W ciągu 5 lat przetestowała ponad 100 modeli biznesowych na rynkach europejskich, z których powstało ponad 30 realnych firm. Część z nich została już przekazana dużym korporacjom szukającym innowacji jako gotowe i działające modele biznesowe. Firmy działają m.in. na rynkach energetycznych, ubezpieczeniowych, finansowych.
Konkurencja: Na pierwszą myśl jako konkurencja przychodzą grupy na Facebooku, jednak nie gwarantują one merytorycznej moderacji ani zweryfikowanych użytkowników. Zazwyczaj skupiają się też na jednej branży, a nie na działalności przedsiębiorstwa.
Rynki: globalny, Polska
Najbliższe cele: W przyszłości chcemy wdrożyć na Biz-Hub.pl waluty za rady ekspertów w postaci kryptogodzin oraz system automatycznego benchmarkingu. Ma on umożliwić firmom porównanie z danymi podobnej grupy przedsiębiorstw, np. wielkości wydatków, terminów zapłat, wielkości kredytów strukturalnych.
Zespół: 5-10 pracowników
Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)