ClinicHunter
Opis projektu: Jesteśmy marketplace’em turystyki medycznej, który łączy kliniki z pacjentami, którzy chcą leczyć się za granicą. Pomagamy pacjentom znaleźć kliniki na fragmentarycznym rynku. Docieramy do nich za pomocą wartościowego contentu medycznego, edukujemy ich, a także budujemy ich zaufanie. Następnie pomagamy im zorganizować nie tylko leczenie, ale też cały pobyt za granicą – noclegi, a także transport pomiędzy lotniskiem, hotelem i kliniką.
Aktualnie mamy działającą platformę – clinichunter.com. Posiadamy także zespół wyspecjalizowany w obsłudze pacjentów zagranicznych.
Branża / kategoria: medycyna, turystyka
Rok powstania: 2016
Skąd pomysł: Zauważyliśmy rosnące zainteresowanie turystyką medyczną. Według KPMG rynek turystyki medycznej jest warty 32 mld $ i rośnie 15% każdego roku. Globalna populacja starzeje się, a równocześnie rośnie świadomość społeczeństwa oraz wzrasta potrzeba bycia zdrowym i fit. Pacjenci mogą sobie też pozwolić na zabiegi, które wcześniej były niedostępne. Wraz z rosnącym popytem, rosną także ceny zabiegów. Ceny te, różnią się jednak w poszczególnych krajach, dlatego istnieje możliwość wykonywania zabiegów za granicą. Clinic Hunter, pomaga pacjentom w znalezieniu odpowiedniej kliniki poza granicami ich kraju.
Dla kogo: Naszymi klientami są pacjenci, głównie z Wielkiej Brytanii i Skandynawii, poszukujący tańszej opcji leczenia w zakresie: stomatologii, chirurgii plastycznej, przeszczepów włosów, operacji zmniejszania żołądka, a także ortopedii.
Pomagamy także klinikom, które są gotowe obsłużyć pacjentów zza granicy, natomiast nie wiedzą jak pozyskiwać pacjentów. Clinic Hunter pozyskuje pacjentów dla klinik w Polsce, Turcji i na Węgrzech.
Finansowanie: anioł biznesu, fundusz Venture Capital
Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Marek Hołówko – absolwent SGH, posiada długoletnie doświadczenie w consultingu strategicznym, pracował między innymi w Deloitte Consulting na projektach Polsce i zagranicą.
Bartosz Prokopowicz – absolwent SGH, posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu globalnymi projektami IT (budowa oprogramowania, wdrożenia, obsługa usług IT) w Procter & Gamble i outsourcingiem procesów IT do takich krajów jak Indie i Filipiny.
Konkurencja: Marek Hołówko – absolwent SGH, posiada długoletnie doświadczenie w consultingu strategicznym, pracował między innymi w Deloitte Consulting na projektach Polsce i zagranicą.
Bartosz Prokopowicz – absolwent SGH, posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu globalnymi projektami IT (budowa oprogramowania, wdrożenia, obsługa usług IT) w Procter & Gamble i outsourcingiem procesów IT do takich krajów jak Indie i Filipiny.
Rynki: globalny
Najbliższe cele: Chcemy być nie tylko marketplacem, ale świadczyć też kompleksowe usługi dla pacjenta. Chcielibyśmy dodać aspekty, których nie oferuje, jeszcze żaden z pośredników, takie jak ubezpieczenie, płatność ratalną, konsultacje telemedyczne.
W naszych planach jest również poszerzenie skali na inne kraje, zarówno w kwestii pacjentów, jak i klinik.
Zespół: 10-15 pracowników
Lokalizacja: Lublin (lubelskie)
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?