Cluify

Opis projektu: Cluify umożliwia pozyskiwanie nowych klientów poprzez tworzenie reklam online do osób, które odwiedziły dowolnie wybrane miejsce w świecie rzeczywistym. W rezultacie reklamodawcy mają możliwość dotarcia z kontekstowym komunikatem promocyjnym do zupełnie nowych odbiorców:
– klientów konkurencyjnego sklepu,
– uczestników popularnego wydarzenia muzycznego
– osób dotychczas przechodzących obok witryny sklepu stacjonarnego obojętnie.
W panelu internetowym na bieżąco weryfikują, kto odwiedził ich sklep i dokonał zakupu po otrzymaniu reklamy.

Skąd pomysł: Cluify jest produktem grupy Datarino, wiodącego na rynku Big Data podmiotu oferującego usługi pozyskiwania i gromadzenia dużych zbiorów danych przede wszystkim dla branży finansowej. Wykorzystując swoje doświadczenie i know-how z zakresu analityki Big Data, zespół postanowił stworzyć kompleksowy produkt oparty na danych i wprowadzić nową jakość na rynek reklamowy i retail.

Dla kogo: Cluify to rozwiązanie dla każdej marki mającej na celu pozyskiwanie nowych klientów i wzrost sprzedaży – m.in. sklepów stacjonarnych, galerii handlowych i e-commerce.

Finansowanie: W czerwcu 2017 roku Grupa Datarino otrzymała 6 mln złotych dofinansowania m.in. na dalszy rozwój platformy Cluify.com i ekspansję międzynarodową od funduszu Luma Ventures.

Model biznesowy: Cluify to serwis internetowy dostępny w modelu SaaS, co oznacza, że wysokość miesięcznego abonamentu uzależniona jest od wielkości pakietu (liczba unikalnych użytkowników), do którego reklamodawca chce mieć dostęp.

Pomysłodawcy projektu: Cluify jest produktem Grupy Datarino, na czele której stoi Edward Mężyk, ekspert w szeroko rozumianej dziedzinie Big Data, w tym w analizie danych oraz tworzeniu i zarządzaniu hurtowniami danych. Jako Prezes Grupy Datarino – zajmującej się doradztwem, wdrożeniami oraz budowaniem produktów w nurcie Big Data – Edward odpowiada za strategię i rozwój koszyka produktowego. Twórca Datarino Financial specjalizującego się w pozyskiwaniu i analizie dużych zbiorów danych dla branży finansowej. Założyciel studia gier i aplikacji mobilnych Rino Apps.

Konkurencja: Konkurencją mogą być rozwiązania oparte na analizie ruchu konsumentów w świecie rzeczywistym, jednak nie każde z nich stanowi bezpośrednią alternatywę naszej usługi. Cluify oferuje wciąż jeszcze nowatorskie na rynku funkcjonalności – z jednej strony to zupełnie nowe możliwości dotarcia z reklamą do potencjalnego klienta na podstawie jego zachowań offline, z drugiej narzędzie do weryfikacji efektów – reklamodawcy na bieżąco weryfikują, kto odwiedził sklep i dokonał zakupu po otrzymaniu reklamy. Wiedza ta była dotychczas trudna do zweryfikowania dla działań marketingowych offline – np. kampanii outdoorowych. Dlatego Cluify to dla marek, szczególnie retailowych, kompleksowe narzędzie, które jest odpowiedzią na szereg różnych wyzwań biznesowych jak pozyskiwanie klientów, wzrost sprzedaży, analiza ruchu w placówce stacjonarnej czy wreszcie optymalizacja budżetu reklamowego.

Globalnie czy lokalnie: Cluify obecnie dostępne jest na terenie Polski, a w przeciągu najbliższych kilku miesięcy planujemy ekspansję platformy na inne kraje europejskie, w tym Europę Środkowo-Wschodnią i USA.

Najbliższe cele: Obecnie prowadzone są kampanie z pierwszymi klientami Cluify, pośród których znajdują się zarówno duże sieci retailowe, jak i małe i średnie marki e-commerce. W kolejnym czasie planujemy uruchomienie sprzedaży na platformie i rozwój funkcjonalności panelu.

Cluify – Pozyskuj nowych klientów z dowolnego miejsca offline

Dodaj start-up


Komentarze

Dodaj komentarz

*
*