Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Myfitweb

Opis projektu: Myfitweb.pl oferuje totalną nowość na polskim rynku, wygodny sposób na trening dla tych, którzy chcą ćwiczyć bez zobowiązań i mieć szereg możliwości. Osoby które, ćwiczą sporadycznie lub nie lubią umów, za pośrednictwem Myfitweb.pl, mogą kupować wejściówki w promocyjnych cenach do 70% taniej niż w klubie. Każdy ma możliwość zróżnicowania swojego treningu, nie będzie nas ograniczać jedna lokalizacja czy umowa, a promocyjne ceny sprawią, że akurat portfel nie wyszczupleje.

Natomiast dla tych, którzy regularnie ćwiczą na Myfitweb.pl można kupić Multikarnety: jeden karnet upoważniający do wstępu do wielu klubów jednocześnie i to w cenie zwykłego karnetu open w klubie.

Jak to działa: na stronie Myfitweb.pl użytkownik wpisuje dogodną dla siebie lokalizację, wybiera zajęcia i siłownie, płaci za karnety lub wejściówki i z kodem w swoim telefonie idzie do klubu fitness. Usługa jest prosta i wygodna dla każdego.

Według statystyk zaskakujące jest to, że nawet do 67 proc. procent osób posiadających karnet nigdy z niego nie skorzysta! Tym samym pieniądze idą na marne.

Załóżmy więc, że nie możesz odwiedzać siłowni regularnie (np. co najmniej 3 razy w tygodniu), a odwiedzasz ją średnio raz w tygodniu. W tym scenariuszu członkostwo w siłowni kosztuje 31,25 zł za wizytę (125 zł dzielimy na 4 nasze obecności). To dość drogie, a może być jeszcze droższe, jeśli masz kilka miesięcy przerwy lub latem wybierasz się na urlop i nie będziesz chodził wcale! Jeśli znasz taką sytuację z autopsji to pora z tym skończyć.

Płacenie za każdym razem, gdy faktycznie idziesz na siłownię, zamiast blokowania członkostwa, będzie znacznie rozsądniejszą alternatywą. Jednak kupowanie wejściówek bezpośrednio w klubie jest wyjątkowo drogie, ceny za jednorazowe wejścia są wysokie, a koszt jednej wizyty może wynosić nawet 50 zł.

Dzięki usłudze Myfitweb nie trzeba kupować miesięcznego karnetu, który przykładowo jest w cenie 150 zł. Na Myfitweb można kupić cztery wejścia na zajęcia, np. po 15 zł, bo przecież niektórzy chodzą do klubu fitness tylko raz w tygodniu. Tym samym wydajemy 60, a oszczędzamy 90 zł.

Wejściówki i multikarnety można już kupić do prawie 200 klubów, z czego większość znajduje się w Warszawie. Jeżeli chodzi o same wejściówki to można je kupić na ponad 15 tysięcy zajęć miesięcznie.

W serwisie można korzystać też z bazy ćwiczeń i generatora treningów. Dzienniczek dietetyczny dostępny dla każdego pozwoli zadbać o zbilansowaną dietę. Zaplanujesz swoje posiłki, kalorie i na bieżąco będziesz sprawdzać, jak wygląda ich dzienne spożycie. To wyjątkowo wygodne narzędzie będzie kontrolować plan żywieniowy za nas samych.

Branża / kategoria: sport

Rok powstania: 2014

Skąd pomysł: Pomysł narodził się kilka lat temu i z każdym miesiącem, rokiem jest rozwijany. Zaczynaliśmy od serwisu dla użytkowników fit – diety, treningi, społeczność, przepisy, grywalizacja – taki Facebook, tyle, że dla branży fit. Później w serwisie pojawiła się sekcja artykułów – w tematyce zdrowia, fitnessu, treningu. Teraz za pomocą serwisu Myfitweb.pl kluby fitness i siłownie mogą sprzedawać nadwyżkę miejsc na zajęciach, siłowni, basenie oraz dołączyć do sieci karnetowej, która działa na niespotykanych zasadach.

Sprzedaż wejściówek jest doskonałą formą promocji klubu i można je porównać do polityki cenowej linii lotniczych lub hoteli, które sprzedają ograniczoną pulę biletów lub noclegów w niższych cenach za pośrednictwem różnych serwisów internetowych, wiedząc, że nie zapełniliby 100% miejsc w samolocie lub w hotelu gdyby sprzedawali wszystkie bilety/noclegi po normalnej cenie. Niższa cena spełnia dwie role:

• Zapełnia w 100% miejsca w samolocie lub hotelu.
• Przede wszystkim stanowi swoistą metodę promocji, gdyż osoba, która kupi bilet lub nocleg w niskiej cenie zacznie polecać ofertę swoim znajomym oraz rodzinie.

Dodatkowo w przypadku branży fitness wejściówki Myfitweb zwiększą klubom wskaźnik utrzymania klienta, gdyż bardzo często zdarza, się z klient rezygnuje z członkostwa po 2-3 miesiącach z powodu braku czasu, a wejściówki Myfitweb pozwolą klubowi utrzymać relację z klientem, dla którego wejściówki stanowić będą fajną alternatywę.

Zapewniają one nowych klientów i dodatkowe przychody. Cenę wejściówki klub ustala w porozumieniu z Myfitweb. Po drugiej stronie są użytkownicy – klienci, którzy takie wejściówki i multikarnety mogą kupować. Taniej, jeśli chcą – bez umów i zobowiązań, na wygodnych zasadach. Nic ich nie ogranicza.

Dla kogo: 1. Osoby już aktywne fizycznie, ale też tacy, którzy na siłowni nigdy nie byli. Motywujemy do tego żeby zacząć żyć zdrowo.

2. Kuby fitness, siłownie, baseny i inne obiekty sportowych.

3. Pracodawcy chcących aktywizować swoich pracowników.

Finansowanie: dotacja z UE, środki własne

Model biznesowy: inne, sprzedaż produktu lub usługi

Pomysłodawcy projektu: Za projektem stoi Rafał Sokołowski. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Skończył studia na dwóch kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Laureat XVII Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej. Zdał wszystkie 3 etapu programu Chartered Financial Analyst Programme (CFA®).

Skład Myfitwebowego teamu wchodzą freelancerzy: dietetyk, trener, dziennikarz oraz social media menadżer. Po drugiej stronie wsparcie technologiczne i sprzedażowe.

Konkurencja: W Polsce nie mamy jeszcze konkurencji. Jako pośredniego konkurenta postrzegamy karty sportowe typu Multisport, OK System, które umożliwiają pracownikom korzystanie z klubów fitness. Zdecydowany monopolista na rynku jeśli chodzi o branżę fitness jest Benefit System, wydawca karty Multisport. Jednak model biznesowy Myfitweb jest zdecydowanie inny niż kart sportowych i przede wszystkim przyjazny klubom fitness.

Tradycyjne karty sportowe mają sprzeczny interes z interesem klubu czy siłowni i ich model biznesowy można porównać do modelu firm ubezpieczeniowych. Zależy im na tym, aby klient jak najmniej uczęszczał do klubu, my zarabiamy wtedy kiedy klient uczęszcza jak najwięcej. Tradycyjne karty sportowe mają też niekorzystny model rozliczenia z klubami, wysoką marżę od sprzedanych karnetów, u nas tego nie ma. Kiedy klient z mniejszą częstotliwością korzysta z karnetu, pieniądze trafiają do karty sportowej, a nie do klubów.

Na Myfitweb mamy korzystny model rozliczenia z klubami, niska rynkową marża od sprzedanych karnetów. Kiedy klient nie korzysta z karnetu pieniądze i tak trafiają do klubów zamiast do nas. Sprzedaż karnetów i wejściówek na Myfitweb jest wspólnym interesem z klubami. Nam zależy tak samo , aby jak najwięcej sprzedawać oraz pozyskiwać klientów.

Rynki: Polska

Najbliższe cele: Chcemy pozyskiwać coraz więcej klubów – oprócz mniejszych, stawiamy także na duże sieci klubów fitness i siłowni. Do końca roku chcemy co najmniej podwoić ilość klubów. W planie są rozmowy z pracodawcami, którzy mogą przystąpić do naszego programu.

Ponadto planujemy stworzyć marketplace dla trenerów personalnych i dietetyków. Za pośrednictwem Myfitweb będą mogli m.in. prowadzić konsultacje online, rozpisywać treningi i diety, monitorować postępy swoich podopiecznych, przyjmować płatności za usługi a co najważniejsze pozyskiwać nowych klientów.

Zespół: 5-10 pracowników

Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)

Myfitweb

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.