Niepowtarzalne.com
Opis projektu: Wykonuję ręcznie robioną biżuterię ze srebra oraz naturalnych kamieni. Cechą charakterystyczną tworzonej przeze mnie marki są niepowtarzalne wzory – każdy z wyrobów jest wykonywany w pojedynczym egzemplarzu, przez co klient zyskuje unikatowy i stworzony tylko dla niego produkt. Sprzedaż prowadzę za pośrednictwem portali aukcyjnych, a także własnego sklepu internetowego, wykonuję również biżuterię na indywidualne zamówienie.
Branża / kategoria: kultura i sztuka, moda
Rok powstania: 2018
Skąd pomysł: Pomysł na biznes zrodził się z pasji. Zawsze lubiłam ręcznie wykonywać różnego rodzaju ozdoby, a tworzone przeze mnie rzeczy podobały się innym. Traktowałam to jako hobby, aż w pewnym momencie uświadomiłam sobie, że przy odrobinie pracy może stać się to również moim źródłem utrzymania. Pracy było znacznie więcej, niż odrobinę, ale pomysł wypalił!
Dla kogo: Mam dwie grupy docelowych klientów:
Pierwsza grupa to kobiety – wielbicielki oryginalnych ozdób, znudzone powtarzalnością sieciówkowych świecidełek, przedkładające przedmioty, w które ktoś włożył serce, nad tanie (lub częściej drogie) produkty wypadające masowo z linii produkcyjnych.
Druga grupa to mężczyźni – zakochani lub kochający, szukający sposobów by wyrazić swoje uczucie, w nieprzeciętny sposób. Tacy, którym się chce i zamiast kupić coś szybko w galerii handlowej, znajdą czas by wyszukać ten jedyny naszyjnik lub parę kolczyków dla wyjątkowej osoby.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Nazywam się Sylwia Matulewicz i jestem twórczynią tego projektu. Doświadczenie w ręcznym wykonywaniu ozdób mam duże – robię to całe życie, choć srebro jest dla mnie stosunkowo świeżym tworzywem. Znacznie mniejsze mam doświadczenie w prowadzeniu firmy, ale uczę się od roku i idzie mi coraz lepiej.
Konkurencja: Moją konkurencją są importerzy i producenci biżuterii masowej, którzy starają się sprawiać wrażenie, że ich klient dostaje coś wyjątkowego, podczas gdy dostaje dokładnie to samo, co setki lub tysiące innych osób.
Są również inni twórcy oryginalnej biżuterii, jednak z uwagi na wymagane zdolności oraz niewielką ilość wytwarzanych przedmiotów, sądzę że wszyscy na rynku się pomieścimy.
Rynki: globalny, Polska
Najbliższe cele: Moje cele krótkoterminowe: rozbudowanie katalogu gotowych wyrobów, zwiększenie obecności w mediach społecznościowych, wejście na rynek międzynarodowy oraz poszerzenie palety stosowanych przeze mnie technik jubilerskich, a także delegowanie zadań nie związanych bezpośrednio z procesem twórczym.
Moje cele długoterminowe: Stworzenie lokalnej społeczności twórców biżuterii wraz ze szkółką – warsztatami, wielostanowiskową pracownią oraz galerią wystawienniczą (z możliwością zakupu).
Zespół: 1 pracownik
Lokalizacja: Szczecin (zachodniopomorskie)
-
Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota
-
Trudny czas dla prowadzenia biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców zamyka bądź zawiesza działalność gospodarczą
-
Jaki powinien być tytuł przelewu z konta firmowego na prywatne?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Ukraińskie startupy pozyskują finansowanie i są zdeterminowane do dalszego rozwoju. Pomimo trwającej wojny
-
Firma Supreme Energy oferuje ekskluzywne benefity pracownicze. Wśród nich luksusowe wyjazdy zagraniczne i auta premium
-
CodeTwo – w pracy głównie… podpisują maile.
-
Wyniki finansowe Brand24 – ile zarobili na całodobowym śledzeniu marek?