Niepowtarzalne.com
Opis projektu: Wykonuję ręcznie robioną biżuterię ze srebra oraz naturalnych kamieni. Cechą charakterystyczną tworzonej przeze mnie marki są niepowtarzalne wzory – każdy z wyrobów jest wykonywany w pojedynczym egzemplarzu, przez co klient zyskuje unikatowy i stworzony tylko dla niego produkt. Sprzedaż prowadzę za pośrednictwem portali aukcyjnych, a także własnego sklepu internetowego, wykonuję również biżuterię na indywidualne zamówienie.
Branża / kategoria: kultura i sztuka, moda
Rok powstania: 2018
Skąd pomysł: Pomysł na biznes zrodził się z pasji. Zawsze lubiłam ręcznie wykonywać różnego rodzaju ozdoby, a tworzone przeze mnie rzeczy podobały się innym. Traktowałam to jako hobby, aż w pewnym momencie uświadomiłam sobie, że przy odrobinie pracy może stać się to również moim źródłem utrzymania. Pracy było znacznie więcej, niż odrobinę, ale pomysł wypalił!
Dla kogo: Mam dwie grupy docelowych klientów:
Pierwsza grupa to kobiety – wielbicielki oryginalnych ozdób, znudzone powtarzalnością sieciówkowych świecidełek, przedkładające przedmioty, w które ktoś włożył serce, nad tanie (lub częściej drogie) produkty wypadające masowo z linii produkcyjnych.
Druga grupa to mężczyźni – zakochani lub kochający, szukający sposobów by wyrazić swoje uczucie, w nieprzeciętny sposób. Tacy, którym się chce i zamiast kupić coś szybko w galerii handlowej, znajdą czas by wyszukać ten jedyny naszyjnik lub parę kolczyków dla wyjątkowej osoby.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Nazywam się Sylwia Matulewicz i jestem twórczynią tego projektu. Doświadczenie w ręcznym wykonywaniu ozdób mam duże – robię to całe życie, choć srebro jest dla mnie stosunkowo świeżym tworzywem. Znacznie mniejsze mam doświadczenie w prowadzeniu firmy, ale uczę się od roku i idzie mi coraz lepiej.
Konkurencja: Moją konkurencją są importerzy i producenci biżuterii masowej, którzy starają się sprawiać wrażenie, że ich klient dostaje coś wyjątkowego, podczas gdy dostaje dokładnie to samo, co setki lub tysiące innych osób.
Są również inni twórcy oryginalnej biżuterii, jednak z uwagi na wymagane zdolności oraz niewielką ilość wytwarzanych przedmiotów, sądzę że wszyscy na rynku się pomieścimy.
Rynki: globalny, Polska
Najbliższe cele: Moje cele krótkoterminowe: rozbudowanie katalogu gotowych wyrobów, zwiększenie obecności w mediach społecznościowych, wejście na rynek międzynarodowy oraz poszerzenie palety stosowanych przeze mnie technik jubilerskich, a także delegowanie zadań nie związanych bezpośrednio z procesem twórczym.
Moje cele długoterminowe: Stworzenie lokalnej społeczności twórców biżuterii wraz ze szkółką – warsztatami, wielostanowiskową pracownią oraz galerią wystawienniczą (z możliwością zakupu).
Zespół: 1 pracownik
Lokalizacja: Szczecin (zachodniopomorskie)
-
Zaczynał od jednoosobowej działalności gospodarczej, teraz zadebiutuje na giełdzie. Menzten SA rozpoczyna ofertę publiczną akcji
-
„Eleven Labs pokazuje, że jednorożca można zbudować w kilkanaście miesięcy” – rozmowa z Maciejem Ćwikiewiczem, prezesem PFR Ventures
-
Dotacje dla samozatrudnionych w 2024. Jak przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Bafra Kebab to najczęściej wyszukiwany biznes franczyzowy. Sprawdzamy jak otworzyć własny punkt w zaufanym modelu
-
Rzuciła pracę w korporacji i otworzyła kreatywny biznes. Historia Wine&Paint, czyli malowanie przy winie
-
Jak zacząć zarabiać jako dostawca jedzenia? Sprawdzamy oferty znanych firm: Pyszne.pl, Bolt Food oraz Wolt
-
Franczyza Carrefour. Znana marka oferuje kilka konceptów handlowych w sprawdzonym modelu biznesowym