PragmaticAD

Opis projektu: PragmaticAD to platforma Marketing Intelligence, która pozwala na stworzenie centrum analitycznego w organizacji. Posiadamy własne skrypty zbierające dane i integracje z zewnętrznymi systemami. Zbieramy i unifikujemy dane, a nasze autorskie algorytmy obliczają i wizualizują dane według potrzeb biznesowych Klientów. Automatyzujemy tym samym procesy związane z raportowaniem, wnioskowaniem i optymalizacją. Rozwiązujemy problem braku dostępności na rynku specjalistów Data Science i dostępu do zaawansowanych platform analitycznych jak GA 360 czy Adobe Analytics ze względu na wysokie koszty. Produkt jest już sprzedawany komercyjnie w modelu SaaS, współpracujemy z takimi firmami jak OBI czy Wittchen.

Branża / kategoria: commerce, informatyka, marketing

Rok powstania: 2017

Skąd pomysł: Jako założyciele pracowaliśmy po dwóch stronach barykady – Piotr ma 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu E-commerce, Bartosz 10-letnie doświadczenie w pracy po stronie agencji. Co raz większe rozproszenie narzędzi i danych powodowało duże problemy w optymalizacji i zarządzaniu danymi marketingowymi. Brakowało nam platformy, która umożliwi centralne zarządzanie analityką, co przyspieszy procesy raportowania i optymalizacji, a przede wszystkim rozumienia skąd te dane się biorą i jaki mają na siebie wpływ.

Dla kogo: Firmy działające w obszarze cyfrowym, które chcą wykorzystać pełen potencjał przetwarzanych danych

Finansowanie: anioł biznesu, środki własne

Model biznesowy: abonament

Pomysłodawcy projektu: Bartosz Kowalczyk 10 lat doświadczenia w działaniach digital dla takich marek jak: Empik.com, Media Markt, 5.10.15., Tchibo, Auchan, RTV Euro AGD, Vistula, Home.pl, Saturn.
Zarządzał siecią afiliacyjną dla E-Commerce SalesMedia i zdobył wyróżnienia na scenie europejskiej – European Performance Marketing Awards za kampanię dla Home.pl i polskiej – Ekomersy za produkt/usługę wspierającą generowanie sprzedaży dla E-Commerce.

Piotr Leszkowicz 20 lat doświadczenia w działaniach na rynku E-commerce. Założyciel jednej z pierwszych marek e-com Lideria.pl wyróżnionej w rankingu Money za najlepszy e-com w latach: 2005 (10mc), 2006 (5mc), 2008 (2mc), 2009 (6mc).

Konkurencja: Głównie projekty globalne:
Google Analytics 360
Adobe Analytics
Adverity
Affise
Tune (HasOffers)
Impact

Rynki: globalny

Najbliższe cele: Rozbudowa portfolio Klientów
Zwiększenie świadomości marki PragmaticAD

Zespół: 2-5 pracowników

Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)

PragmaticAD

Dodaj start-up