Publito – łączymy dziennikarzy z ekspertami
Opis projektu: Nasz projekt to Publito – publito.pl
Budujemy platformę, która daje ekspertom możliwość wypromowania się w mediach w zamian za udzielenie opinii na konkretny temat. Jesteśmy przekonani, że do mediów należy wnosić wyłącznie sprawdzone informacje, dlatego chcemy pomóc dziennikarzom uzyskać dostęp do wiarygodnych ekspertów. Współpraca dziennikarzy oraz specjalistów działa na zasadzie wymiany barterowej.
Dzięki rejestracji dziennikarze szybko znajdą wiarygodne źródło informacji do przygotowywanych artykułów.
Projekt zaczął działać pilotażowo na Słowacji, a w chwili obecnej rozwijany jest w kolejnych krajach europejskich.
W Polsce platforma Publito pojawiła się dopiero pod koniec ubiegłego roku, także jesteśmy na etapie rozszerzania bazy danych. Kolejne kraje, w których działamy to np. Czechy, Węgry, Austria, Niemcy, Rumunia czy UK.
Rejestracja w naszej bazie danych jest bezpłatna i zawsze taka będzie .
https://www.publito.pl/jestem-ekspertem
https://www.publito.pl/jestem-dziennikarzem
https://www.publito.pl/
Branża / kategoria: inne
Rok powstania: 2020
Skąd pomysł: W ubiegłym roku zaczęliśmy pracę nad projektem, który połączyłby specjalistów z dziennikarzami. Na podstawie własnego doświadczenia uzyskanego podczas pracy w mediach wiemy, jak ważny jest dostęp do wiarygodnej opinii eksperta.
Chodzi o nieodzowną część pracy, a często znalezienie eksperta, który jest specjalistą w konkretnej dziedzinie i chciałby wypowiedzieć się publicznie jest bardzo pracochłonne.
Z drugiej strony wielu ekspertów nie wie jak skontaktować się z dziennikarzami.
Udzielając opinii w mediach i pomagając dziennikarzom, specjaliści wspierają jakość dziennikarstwa oraz promują swoją markę.
Dla kogo: Firmy oraz agencje PR
Finansowanie: inne
Model biznesowy: inne
Pomysłodawcy projektu: Pomysł na startup zrodził się ponad rok temu na Słowacji. Stworzyła go trójka młodych przedsiębiorców: Jana Beer i Miroslava Korytko, które pracowały w mediach i public relations przez wiele lat oraz developer Zsolt Szabo, który zdobywał doświadczenie pracując w międzynarodowych
startupach.
Konkurencja: Na chwilę obecną nie mamy informacji o tym, aby istniał podobny startup do naszego, dlatego też zdecydowaliśmy się na założenie go.
Rynki: globalny
Najbliższe cele: Rozszerzanie bazy danych o ekspertów ze wszystkich kategorii oraz współpraca z nowymi dziennikarzami.
Zespół: 5-10 pracowników
Lokalizacja: Lublin (lubelskie)
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Franczyza Pijalni Wódki i Piwa z grupy Mex Polska. Co warto wiedzieć, jeżeli chcesz otworzyć własny biznes
-
Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki