Runvido

Opis projektu: Runvido to kompleksowa aplikacja na urządzenia mobilne, dzięki której obrazy zaczynają do nas przemawiać. Jak to działa? Użytkownik nagrywa krótki film, którego jednym z kadrów może lecz nie musi być zdjęcie mające stać się odbiornikiem danych. Po przyłożeniu smartfona z uruchomioną aplikacją Runvido, nasz smartfon odczytuje film zapisany wcześniej (za pomocą tej samej aplikacji) na wydrukowanych zdjęciach czy obrazach. Działanie tego rozwiązania obrazuje następująca prezentacja: http://bit.ly/2nqojdO .

Krótki pokaz wideo prezentujący możliwości aplikacji: na okładce magazynu FORBES: http://bit.ly/2v9K2aO i na innych produktach: http://bit.ly/2vXoZJV.
Obecnie funkcjonują aplikacje mobilne wykorzystujące AR, jednak żadna z nich nie została stworzona w celu komercyjnego, przygotowanego na masową skalę odczytywania obrazu ruchomego ze statycznego zdjęcia, które użytkownik może osobiście kreować, biorąc niejako udział w tworzeniu własnej, osobistej rzeczywistości rozszerzonej.
Główną przewagą konkurencyjną aplikacji Runvido jest to, że przekształca ona obraz statyczny w dynamiczny film, bez użycia innego odbiornika danych. Ta innowacyjna cecha umożliwia praktyczne użycie aplikacji w wielu innych dziedzinach, w tym:
– Marketing i reklama – np. duży koncern zamiast zwykłego opakowania dla swojego produktu tworzy opakowanie interaktywne – Klient czy Użytkownik po przyłożeniu telefonu do opakowania (zdjęcia, piktogramu itp.) dowiaduje się więcej na temat produktu, jego użytkowania, sposobu konserwacji itd.; bilboard na przystanku zaczyna „mówić” zachęcając do obejrzenia filmu w kinie…
– Informacja – np. pasażer transportu miejskiego po przyłożeniu telefonu do logo przewoźnika uzyska informacje odnośnie ceny biletów, promocji, ograniczeń w ruchu itp.; pacjent prywatnej kliniki będzie mógł zobaczyć film dotyczący przeciwskazań odnośnie konkretnego zabiegu; pracownik firmy sprzątającej odczyta instrukcję pracy urządzenia po zbliżeniu telefonu do zakodowanego zdjęcia/loga/piktogramu,
– Kultura i sztuka – obraz w muzeum zaczyna opowiadać historię z nim związaną
– Media – zdjęcie z meczu w gazecie może zostać odczytane aplikacją Runvido, pokazując skrót spotkania
– Lifestyle/ czas wolny – użytkownicy mogą samodzielnie „przypisać” film z wakacji do dowolnego zdjęcia, by zachować wspomnienia
I inne…
Szanse:
1. Prognozowane skutki ekonomiczne technologii rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR i AR) na całym świecie w okresie od 2016 do 2020 r. (w miliardach dolarów amerykańskich) -> W scenariuszu o dużym przyjęciu prognozowany wpływ ekonomiczny VR / AR na 2020 r. wyniesie 29,5 mld USD.
2. Oczekuje się, że w 2020 rynek technologii rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej osiągnie wielkość 143,3 miliardów dolarów.
3. Przewiduje się, że do 2025 r. światowy rynek technologii rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej dla:
– gier wideo będzie warty 11,6 mld USD (6,9 mld EUR w 2020 r.),
– opieki zdrowotnej: 5,1 mld (1,2 mld EUR w 2020 r.)
– inżynierii: 4,7 mld (1,5 mld EUR w 2020 r.)
– wydarzeń na żywo: 4,1 mld (0,8 mld EUR w 2020 r.)
– rozrywki wideo: 3,2 (0,8 mld EUR w 2020 r.)
– nieruchomości: 2,6 mld (0,8 mld EUR w 2020 r.)
– biznesu detalicznego: 1,6 mld (0,5 mld EUR w 2020 r.)
– wojska: 1,4 miliardów (0,5 miliarda w 2020 r.)
– edukacji: 0,7 mld (0,3 mld EUR w 2020 r.)
4. Przewiduje się, że do roku 2025:
– gry wideo z oprogramowaniem VR i AR będą miały 216 milionów użytkowników na całym świecie (70 milionów w 2020)
– wydarzenia na żywo: 95 mln (28 mln w 2020)
– rozrywka wideo: 79 milionów (24 miliony w roku 2020)
– biznes detaliczny: 31,5 mln (9,5 mln w 2020)
– edukacja: 15 milionów (7 milionów w 2020 r.)
– opieka zdrowotna: 3,4 mln (0,8 mln w 2020 r.)
– inżynieria: 3,2 mln (1 mln w 2020)
– nieruchomości: 0,3 mln (0,2 mln w 2020 r.)
5. Przewiduje się, że do 2019 r. liczba urządzeń posiadających zainstalowane aplikacje mobilne w technologii VR i AR w segmencie gier i rozrywek wzrośnie do 1.6 miliarda.

Na jakim etapie jest projekt:
Gotowa usługa/produkt

Skąd pomysł: Kiedyś natrafiliśmy na problem przekazywania wiadomości czy informacji trudnych do opisania. Były one zbyt skomplikowane do odczytania i zapamiętania przez odbiorców. Znaleźliśmy rozwiązanie, które umożliwia pokazanie rozwiązania, instrukcji, wytycznych na krótkim filmie, w bardziej przystępny sposób. Runvido pomaga również rozwiązać problem jasności przekazów reklamowych – łatwiej jest wytłumaczyć, pokazać produkt dzięki filmom niż słowami czy statycznymi zdjęciami. Poza tym używanie aplikacji daje możliwość pozbycia się dodatkowych linków, w które musimy kliknąć, aby wyświetlić film.

Dla kogo: Każde duże przedsiębiorstwo/koncern/korporacja, klient instytucjonalny (myślący o nowoczesnych formach promocji lub kontaktu z odbiorcami).

Finansowanie: Własnych

Model biznesowy: Kluczowi Partnerzy:
• Sklep Google Play
• projektanci aplikacji
• dostawcy materiałów do druku ilustracji z logo
• programiści
Kluczowe działania:
• aktywne testowanie aplikacji na różnych urządzeniach i ilustracjach, wyłapywanie błędów, urozmaicanie aplikacji, np. Przez dodanie filtrów i opcji edycji
• reklamowanie się w różnych mediach
• pozyskiwanie nowych użytkowników
Kluczowe zasoby:
• Opłata za produkcję ilustracji z logo
• Abonament za wykorzystywanie możliwości AR (odczytywanie filmu z obrazu) – od 50 do 100PLN miesięcznie
• zasoby fizyczne i ludzkie do produkcji ilustracji z logo
Propozycja wartości:
• aplikacja oferuje użytkownikom całkiem nowe postrzeganie rzeczywistości i wyświetlania filmów
• możliwość „ożywienia” nieruchomych obrazów
• Innowacyjność
• W opcji B2B – wygoda samodzielnego zarządzania kontem użytkownika – dodawania, zmiany filmów
Relacje z klientami:
• relacja osobista- z aplikacji mogą korzystać dotychczasowi klienci firmy
• Współpromocja – klient-użytkownik aplikacji może ją polecić na swoim medium społecznościowym
Kanały:
• Media społecznościowe
• znajomi
• Sklep Google Play
• Blogerzy, youtuberzy, gwiazdy showbiznesu
• internetowa strona firmy i jej broszury reklamowe

Segmenty Klientów:
• klient masowy- osoby często korzystające z wirtualnej rzeczywistości, nagrywające filmiki
• Klient strategiczny – duże przedsiębiorstwo, koncern, korporacja, miejsca użyteczności publicznej, miejsca obcowania z kulturą (muzea, kina, teatry, czytelnie) – wykorzystujące możliwości Runvido – na dwa sposoby: instrukcja i reklama
• Klient końcowy – klienta strategicznego (odczyt przekazu)
• Użytkownicy, którzy posiadają film w pamięci telefonu i tacy, którzy tworzą go aplikacją
• Użytkownicy, którzy chcą pokazać film znajomym czy rodzinie

Struktura kosztów:
• koszt zamieszczenia aplikacji w Internecie
• Koszt produkcji ilustracji z logo Runvido
• Koszt obsługi aplikacji, dodania nowych funkcji, praca programistów

Strumienie przychodów:
• za dostęp do filmów – abonament miesięczny
• Za przedłużenie możliwości odczytywania filmów – subskrypcja
• fundusze z EU
• Kapitał własny

Pomysłodawcy projektu: -Pomysłodawcą całego przedsięwzięcia jest Grzegorz Ciosek (l.33), w branży reklamowej pracuje od 12 lat, wspierając swojego ojca w prowadzeniu rodzinnego interesu, jakim jest drukarnia Wielka Reklama. Obecnie pracuje na pełny etat na stanowisku General Director. Podejmuje wszystkie najważniejsze decyzje w kwestii rozwoju aplikacji.
-Natalia Ciosek, lat 31, Dyrektor zarządzający, pracuje na pełny etat; w branży poligraficznej od 8 lat, a 5 lat w firmie Wielka Reklama; komunikuje się w 3 językach (angielski, hiszpański, polski); w firmie zajmuje się współtworzeniem oraz realizacją strategii firmy, zarządzaniem operacyjnym oraz koordynacja działań pracy poszczególnych działów w firmie, a także opieką i współpracą z najbardziej kluczowymi klientami, także z zagranicy; współpracuje z instytucjami rządowymi odnośnie dotacji z UE przyznawanymi firmie Wielka Reklama; wykształcenie wyższe mgr filologii angielskiej i dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
W niedalekiej przyszłości planuje się założenie osobnej spółki dla Runvido. Wówczas zarówno Natalia Ciosek, jak i Grzegorz Ciosek na stałe zajmą się pracą nad tym projektem, fulltime.
-Janusz Ciosek, lat 65, właściciel firmy Wielka Reklama od 26 lat; współpracuje z klientami, głównie instytucjonalnymi (przetargi); wykształcenie wyższe inżynierskie. Wspiera start-up w jego działaniach, doradza, dzieli się swoim doświadczeniem.

Konkurencja: Pomimo kilkumiesięcznych obserwacji rynku nie znaleźliśmy aplikacji, która byłaby bezpośrednią konkurencją dla Runvido. Pierwsze próby stworzenia AR (czyli rzeczywistości rozszerzonej) jako systemu łączącego świat rzeczywisty z tym generowanym komputerowo były już podejmowane w latach 90 XX w., jednak dopiero w ostatnim dziesięcioleciu został on na tyle dopracowany, by móc być wykorzystywanym w celach komercyjnych.
Obecnie funkcjonują aplikacje mobilne wykorzystujące AR, jednak żadna z nich nie została stworzona w celu komercyjnego, przygotowanego na masową skalę odczytywania obrazu ruchomego ze statycznego zdjęcia, które użytkownik może osobiście kreować, biorąc niejako udział w tworzeniu własnej, osobistej rzeczywistości rozszerzonej.

Globalnie czy lokalnie: Globalny

Najbliższe cele: Znalezienie wielu partnerów strategicznych – dużych klientów, którzy będą chcieli wykorzystać możliwości aplikacji w swoich firmach (wewnątrz, np. na potrzeby instruowania pracowników) lub na zewnątrz (komunikacja marketingowa, relacje z klientem)

Runvido

Dodaj start-up


Komentarze

Dodaj komentarz

*
*