Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

WoodenLife

Opis projektu: Wooden.Life to aktulanie 8 unikatowych i ręcznie robionych drewnianych muszek włąsnej produkcji.
Projekt jest w fazie start up. Bardzo leanowo podeszliśmy do wypuszcenia pierwszego produktu. Postawiliśmy stronę internetową z pierwszym prototypem (nawet nie dokończonym produktem), który bardzo dobrze sie przyjął stądteż każdy kolejne zakup i generowana marża była i jest reinwestowany w skalowanie, zwiększanie rynku ale też w ulepszanie produktu. Kluczową informacją dla nas jest duży feedback ze strony odbiorcy.

Branża / kategoria: commerce, life style, moda

Rok powstania: 2017

Skąd pomysł: Moda zawsze była dla nas ważna. To sposób na wyrażenie siebie. Nasz pomysł na biznes narodził się za podczas studiów we Francji – tam wysokiej jakości akcesoria są popularne od wielu lat. Postanowiliśmy wprowadzić podobne produkty na rodzimy rynek. Z badań wynika, że modą interesuje się aż 68% Polaków – głównie są to mieszkańcy wsi oraz bogaci i młodzi mężczyźni. Lepiej trafić nie mogliśmy.

Dla kogo: Na początku bardzo przestrzeliliśmy grupę docelową – z racji że byliśmy nieco drożsi niż tradycyjna mucha spodziewaliśmy się zakupów z grupy korporacyjnej mężczyzn w wieku 26-32. Aktualnie po licznych wywiadach pogłębionych z naszymi odbiorcami dowiedzieliśmy się, że mamy dwie grupy docelowe:

Kobiety do 30 roku życia będące w związku długoterminowym kupujące muszkę jako prezent dla swojego ukochanego. Zachwycają sie desginem, sposobem dostarczenia muszki i prezencją na zdjęciach.

Mężczyźnido 24/25 roku życia będący przysłowionymi hipsterami

Finansowanie: środki własne

Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi

Pomysłodawcy projektu: Tomasz Osowski z zawodu UX/UI Designer. Certyfikowany trener. Od 6 lat zajmuje się szeroko pojętą sprzedażą w internecie. Przez 2 lata pracował w największym sklepie odzieży premium działającym na Allegro. Ponadto prowadził własny sklep z akcesoriami do telefonów. Aktualnie sam tworzy nowy start up zajmujący się produkcją drewnianych akcesoriów garniturowych. Jako freelancer nadzorował sprzedaż biletów na wydarzenia eventowe marek Juwenalia UEK (wyprzedane bilety na 3 tygodnie przed wydarzeniem) czy Prozak 2.0. Podczas różnych projektów współpracował z markami: Together with Google developers, T-mobile, Hub:raum, Phillip Morris, Perła, CMA, Netguru.

Marcin Górka –pasjonat finansów, studiując na Montpellier Business School wpadł na pomysł rozwiniecia start-upu WoodenLife, obecnie pracuje w branży doradztwa strategicznego. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywa od 5 lat, początkowo prowadząc sklep na Allegro z importowanymi produktami jako 16 latek, a także później, dziając w organizacjach non-profit, organzując eventy oraz szkolenia.
Marcin Górka

Konkurencja: Konkurencji na świecie jest wiele, przykładowo Two Guys’ Bow Ties z USA, którzy wystąpili ze swoim pomysłem drewnianych much w amerykańskim programie Shark Tank I otrzymali 150 tys $. Również sprzedają drewniane muszki, nieco inne jednak produkt jest ten sam.
Seen by Marcin Górka at 22:46

Rynki: globalny, Polska

Najbliższe cele: Główny cel na najbliższa przyszłośc to budowa siatki dystrybucji w metodzie lean (czyli stan magazynowy odpowiedni dla liczby zamówień) wśród lokalnych, a poźniej krajowych odbiorców. Następnym etapem ļedzie poszerzenie gammy produktów.

Aktualnie w 2 miesiące zwróciliśmy cały zainwestowany kapitał i reinwestujemy środki w rozwój.

Zespół: 2 pracowników

Lokalizacja: Kraków (małopolskie)

WoodenLife

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.