Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Apple ma nowy pomysł na biznes

Apple Inc. zamierza przeznaczyć w ciągu najbliższego roku miliard dolarów na produkcję własnych filmów i programów – poinformował w środę dziennik „The Wall Street Journal”, powołując się na źródła w firmie z siedzibą w Cupertino w Kalifornii.

Apple che produkować filmy, foto: FORUM

Działalnością w sferze produkcji filmowej i telewizyjnej w przypadku Apple Inc. amerykańskiego potentata rynku elektroniki użytkowej – będą kierować z głównej siedziby w Los Angeles weterani amerykańskiego przemysłu filmowego Jamie Erlicht i Zack Van Amburg, których firma Apple Inc. – jak podaje dziennik – „podkupiła” od wytwórni filmowej Sony Corporation w czerwcu bieżącego roku.

Decydując się na wejście w obszar do tej pory zdominowany przez wielkie, hollywoodzkie wytwórnie filmowe jak Walt Disney Co. czy Warner Bros, Apple Inc. idzie w ślady innych firm działających w sektorze IT, które wcześniej zdecydowały się rozpocząć produkcję własnych seriali i filmów.

Pionierem takich poczynań była firma Netflix, dawniej znana z wypożyczania i dystrybucji w sieci filmów zrealizowanych przez zewnętrzne wytwórnie filmowe i usług „wideo na życzenie” (VOD). W roku 2013 od serialu „House of Cards” spółka Netflix rozpoczęła produkcję własnych seriali, filmów i programów telewizyjnych.
W roku 2016 Netflix działający obecnie w 190 krajach świata i posiadający ponad 103 miliony subskrybentów, samodzielnie zrealizował w sumie 126 filmów i programów telewizyjnych więcej niż jakakolwiek sieć telewizyjna czy stacja telewizji kablowej.

Sukcesu pozazdrościły Netfliksowi inne firmy sektora IT do tej pory koncentrujące się na odmiennych dziedzinach działalności. W ostatnich miesiącach produkcję własnych filmów i programów wideo zapowiedziały takie globalne firmy jak Amazon.com, serwis społecznościowy Facebook Inc., Alphabet Inc., oraz tacy potentaci rynku telekomunikacyjnego i usług sieciowych jak Verizon Communications, Inc. i Comcast Co.

Zdaniem ekspertów cytowanych na łamach dziennika „The Wall Street Journal” Apple Inc. mimo spóźnionego wkroczenia „w coraz bardziej zatłoczoną” dziedzinę produkcji filmowej i telewizyjnej, dzięki swojemu globalnemu zasięgowi, rozpoznawalności nazwy i zapasach gotówki szacowanych obecnie na 261 mld dolarów od razu stała się groźnym konkurentem dla innych graczy widocznych na rynku rozrywki.

Z Waszyngtonu Tadeusz Zachurski

tzach/ mars/

Źródło: PAP

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.