Ranking kont firmowych

Internauci wybierają głównie polskie sklepy internetowe

Nie przerwanie trwa hossa polskiego e-commerce, bowiem większość internautów robi zakupy w polskich e-sklepach. Co więcej kupujemy dużo i często. Jak wskazują przedstawiciele branży, nic nie zapowiada, aby ten trend miał się zmienić.

Foto: YAY Foto/ dolgachov

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, blisko 46 proc. internautów robi zakupy w polskich sklepach internetowych. Jak wskazują twórcy badania, to o blisko 2 proc. więcej niż w 2017 roku.

Z badania wynika, że w 2018 roku mężczyźni, w porównaniu do płci żeńskiej, interesowali się bardziej takimi produktami jak smartfony, tablety, akcesoria GSM. Osoby do 24 roku życia najchętniej kupują przez internet odzież, akcesoria oraz bilety do kina i teatru. Natomiast osoby po 50 roku życia bardziej niż inne grupy wiekowe interesują się materiałami budowlanymi i wykończeniowymi oraz produktami farmaceutycznymi.

Jak wynika z roportu, liderem zakupów internetowych pozostaje Allegro. Na kolejnej pozycji znajduje się chiński serwis Aliexpress, a także Media Expert i Empik. Z kolei z raportu Koszyk Roku 2018 wynika, że do najlepszych e-sklepów w Polsce należy taniaksiazka.pl, wittchen.com i saturn.pl.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.