Kamil Grosicki wspiera polski start-up piłkarski
Polski piłkarz Kamil Grosicki został ambasadorem start-upu Bitacademy.io, który łączy technologię blockchain ze szkołą piłkarską. Dzięki temu pomysłowi, będzie można wyłowić talenty piłkarskie z najodleglejszych zakątków świata, a kibice będą mogli zarządzać działaniami swojego klubu.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2019/04/5252ca421fbad4-thumb-1200.jpg)
Na zdjęciu Kamil Grosicki; Fot. FORUM/ Marcelo Machado de Melo
Pomysł na biznes, który wsparł Kamil Grosicki zrodził się na Dolnym Śląsku i stał się globalną firmą. – My budujemy akademie piłkarskie i portal blockchainowy, a kibice mogą bezpośrednio inwestować w młodych, perspektywicznych zawodników – mówi CEO Tomasz Krzystek.
Dziś piłka nożna to ogromne pieniądze, jednak tylko mała grupa osób może z niej skorzystać. W dużej mierze ogranicza się to do miejsca urodzenia. Zatem jeśli ktoś przyszedł na świat na Starym Kontynencie to ma największe szanse na osiągnięcie sukcesu. Gorzej jest w przypadku osób urodzonych na innych kontynentach. Co więcej dzisiaj kibic nie tylko chce obejrzeć dobry mecz, ale także nim zarządzać. Rozwiązaniem na te problemu ma być technologia blockchain.
– Narasta coraz większa frustracja wśród kibiców, którzy tak naprawdę przestali być częścią piłkarskiej gry. Gdzieś tam w chmurach są olbrzymie pieniądze Premier League i innych wielkich klubów, miliony płacone miesięcznie piłkarzom, ten świat trochę odjechał. Z drugiej strony tona fanów, która chciałaby poczuć się bliżej tego wszystkiego i kreować ten świat, nie tylko kupując bilety na mecz – mówi założyciel start-upu.
W ten biznes zaangażowało się już 20 osób z całego świata, którzy są ekspertami rynku piłkarskiego i IT. Niedawno do tego grona dołączył także polski piłkarz Kamil Grosicki, który został ambasadorem firmy. – Decentralizujemy rynek umożliwiając fanom być bliżej sportu i wpływać na niego bezpośrednio. Pomagamy też dzieciakom, zwiększając ich szanse na osiągnięcie sukcesu w piłce nożnej. Wszyscy wygrywają – mówi Kamil Grosicki.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?
To się nazywa produkt idealnie skrojony pod inwestora:-) brakuje jeszcze deweloperki i elektromobilności