Kolejne pieniądze płyną do start-upu, który chce wybudować Hyperloopa w Polsce

Ich pomysł ma zrewolucjonizować komunikację w Polsce. Teraz te plany będą mogły się ziścić szybciej dzięki kolejnym środkom, które start-up Hyper Poland pozyskał od NCBRu.

Na zdjęciu Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland; Fot. Marek Wiśniewski/ Puls Biznesu

Pociągi poruszające się z prędkością 600 km/h to cel, który postawił sobie polski start-up Hyper Poland. Tak duża prędkość będzie mogła być osiągana, dzięki zastosowaniu specjalnego próżniowego tunelu. – Według naszych szacunków rozpoczęcie transportu pasażerskiego w Polsce powinno być możliwe w 2030 roku – mówił dla MamBiznes.pl Przemysław Pączek, CEO Hyper Poland.

W ideę szybkiego transportu i podróż z Krakowa do Gdańska w 35 minut, zaczyna wierzyć coraz więcej osób. Świadczyć może o tym pozyskiwanie kolejnych środków na realizację ambitnego celu. Zaczęło się od kampanii crowdfundingowej, z której pozyskali już ponad milion złotych (kampania wciąż trwa). Tym razem start-up otrzymał kwotę rzędu 16 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Poznaj historię start-upu Hyper Poland

Jak podkreślają twórcy,  pieniądze z NCBRu zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapów rozwoju technologii hyperloop. Środki zostaną wykorzystane do zbudowania stanowisk testowych, do badania napędu liniowego  i lewitacji magnetycznej. W dalszym etapie, w Żmigrodzie na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa, powstanie pełnoskalowy prototyp pojazdu oraz tor o długości ponad 500 metrów, na którym pojazd typu magrail będzie mógł się rozpędzić do 300 km/h.

Wizualizacje Fot. materiały prasowe

– Dzięki dofinansowaniu znacząco zostaną przyspieszone prace B+R niezbędne do rozwoju technologii kolei magnetycznej typu hyperloop. Będziemy w stanie zbudować pełnowymiarowy tor testowy. Ponadto zakupimy niezbędny sprzęt oraz powiększymy nasz zespół o wybitnych specjalistów. Dotacja z NCBRu umożliwi nam zakończenie prac badawczo-rozwojowych napędu i zawieszenia systemu magrail oraz przejście do certyfikacji i wdrożeń pilotażowych. – mówi Przemysław Pączek, CEO Hyper Poland.

Według zapowiedzi, start-up zamierza jeszcze w tym roku rozpocząć testy lewitacji i napędu. Ponadto planuje przeprowadzić testy kompatybilności elektromagnetycznej. Prace badawczo-rozwojowe w ramach grantu z NCBR potrwają do połowy 2022 roku.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl