Jak otworzyć własny paintball?

Paintball staje się coraz bardziej popularną formą rozrywki. W odpowiedzi na duży popyt pojawia się pytanie czy jest warty zaangażowania własnych pieniędzy i rozkręcenie tego biznesu? Jak zatem otworzyć własny paintball i na co zwrócić szczególną uwagę?

Źródło: FORUM/ Maciej Biernacki

Paintball charakteryzuje się bardzo zróżnicowanymi nakładami finansowymi. – Jeśli ktoś pragnie otworzyć tylko arenę, to potrzebuje niewiele więcej niż sprzęt, nagłośnienie i sam labirynt – mówi Grzegorz Szymański z Kwatery Głównej – Jednak powoli rynek staje się bardziej wymagający i klienci pragną bardziej kompleksowej usługi, w ramach której można obsługiwać większe grupy w bardziej zróżnicowany sposób. Wówczas powstaje potrzeba zapewnienia dodatkowych rozrywek, zajmujących czas osobom, które czekają na swoją kolej w labiryncie, zapewnienia odpowiedniej przestrzeni w której klienci będą mogli się zrelaksować, jak również zapewnienia odpowiedniej oprawy całemu wydarzeniu, jakie dla klienta się organizuje w ramach jego imprezy urodzinowe, firmowej lub kawalerskiej – dodaje. Istotnym faktem jest brak konieczności uzyskiwania dodatkowych zezwoleń czy też ubezpieczeń, które mogłyby generować większe koszty na starcie.

Lokalizacja przede wszystkim

Lokalizacja w tym biznesie jest niezwykle ważna. Bardzo często to ona decyduje o powodzeniu własnego punktu. Najlepsze są miejsca posiadające duże zróżnicowanie terenu jak pagórki czy drzewa oraz budynki z dużą liczbą pomieszczeń. Im więcej atrakcyjnych miejsc na danym punkcie paintballa tym lepsza zabawa, a to przekłada się bezpośrednio na liczbę klientów. Na etapie szukania lokalizacji trzeba mieć to na uwadze ponieważ dodatkowe przeszkody, ścianki czy inne obiekty generują większe koszty na starcie biznesu. Im więcej takich elementów na danej nieruchomości tym lepiej. Czasami atrakcyjny obiekt np. stary budynek wymaga inwestycji i remontu w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów. Mimo, iż w tego typu rozrywce taki obiekt działa na korzyść właściciela paintballa to bezpieczeństwo osób bawiących się jest zawsze najważniejsze. Konieczność przeprowadzenia remontu czy wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń należy wziąć pod uwagę szukając lokalizacji dla paintballa.

Klienci

W tej zabawie uczestniczą zarówno starsi jak i młodsi. Dlatego w tym biznesie ciężko jest mówić o konkretnej grupie docelowej. Jednak charakterystyka klienta na przestrzeni ostatnich lat uległa zmianie. Na początku były to osoby, które chciały spróbować czegoś nowego, przenieść świat wojennych gier komputerowych do rzeczywistości. Dziś natomiast coraz częściej paintball traktowany jest jako sport. To powoduje, że dla uczestników takiej zabawy coraz ważniejsza staje się jakość, a nie cena. – Obecnie przeważają klienci indywidualni, szczególnie wieczory kawalerskie, ale firm również nie brakuje – mówi Damian Skurczyk z Operacja Paintball.

Źródło: FORUM

Polityka cenowa

Właściwa polityka cenowa może znacząco zwiększyć przychody firmy. Przede wszystkim należy stosować się do prawa popytu i podaży. Zatem w godzinach jak i w dniach o największym zainteresowaniu, stosuje się najwyższe ceny. Innym sposobem łatwego kontrolowania przepływu klientów jest organizowanie imprez w okresach mniejszego zainteresowania – mówi Grzegorz Szymański. Jako przykład podaje pakiety urodzinowe, które są znacznie tańsze w niedzielę. Pozwala to na przekierowanie klientów właśnie na ten dzień zamiast terminy oblegane przez klientów indywidualnych.

Wysokość cen jest bardzo różna. Uzależniona jest przede wszystkim od wielkości generowanych kosztów. W paintballu do zmiennych kosztów można zaliczyć przede wszystkim kulki strzelnicze. – Mimo że koszt wyprodukowania ich nie jest wielki, ale biorąc pod uwagę wszystkie dookólne działania, jakość producenta, przesyłka to jednak generuje znaczny koszt – twierdzi Sylwester Pałuk z Fortu Przygody. Alternatywą może być wykorzystanie laserowego paintball’a jak uczynił to zespół z Kwatery Głównej. – Zaczynamy od 50 zł. Za te pieniądze gracz otrzyma kompletny sprzęt, 200 kulek oraz obsługę zabawy. Często organizujemy różne akcje promocyjne, szczególnie dla stałych klientów. Statystyczny Kowalski za trzy godziny świetnej zabawy zapłaci 62 zł – mówi z kolei Damian Skurczyk z Operacja Paintball.

Największe wady

Jednym z największych problemów tego biznesu jest sezonowość, ale również zmienność. Jak zauważa Sylwester Pałuk z Fortu Przygody – W ciągu ostatnich 3 latach, sprzedaż nigdy nie była taka sama. Na przykład w jednym roku w styczniu odnotowany został brak sprzedaży , w innym zaś obłożenie  wynosiło 10-15 % względem sezonu głównego, czyli letniego. – Nie ma się czego bać, zakasać rękawy, otworzyć głowę, napisać biznesplan, policzyć jak najdokładniej i do roboty! Warto również dużo rozmawiać, konfrontować pomysły i marzenia naprzeciw z surowym osądem znajomych i klientów – dodaje z kolei Damian Skurczyk.

Jeżeli szukasz ciekawych pomysłów na biznes to znajdziesz je tutaj.
Ponadto zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradnikami:

10 najczęstszych błędów przy pisaniu biznesplanu

Jak założyć firmę jednoosobową przez internet?

14 pomysłów, jak obniżyć koszty prowadzenia własnej firmy

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*