Polski start-up kształci już arabskich programistów. Teraz pozyskał 5,6 mln zł na dalszy rozwój

Wrocławsko-rzeszowski start-up ChallengeRocket opracował platformę do rekrutacji specjalistów z cyfrowymi umiejętnościami. Na rozwój swojego pomysłu pozyskali 5,6 mln zł wsparcia. Z usług polskiego start-upu korzystają już m.in. dubajscy programiści, amerykański gigant technologiczny nVidia, banki jak ING i Santander, PZU, Asseco, ale także uniwersytety i firmy z sektora publicznego.

Na zdjęciu Tomasz Florczak i Paweł Kwiatkowski — założyciele ChallengeRocket.com; Fot. materiały prasowe

Niespełna pół roku temu, pisaliśmy na MamBiznes.pl o ich poprzednim sukcesie, jakim było wprowadzenie do szkół w Zjednoczonych Emiratach Arabskich programu pozwalającego rozwijać umiejętności programistyczne. Udało im się wtedy pokonać 600 firm z całego świata. Teraz za nimi kolejny sukces, bowiem otrzymali wsparcie w wysokości 5,6 mln zł, gdzie 3,2 mln zł to kwota inwestycji Funduszu EEC Magenta, a 2,4 mln zł to środki pozyskane w ramach programu „Szybka Ścieżka”.

Ich rozwiązanie ma na celu stworzenie internetowej społeczności talentów na bieżąco rozwijających swoje umiejętności techniczne. Dzięki temu, twórcy start-upu mogą je identyfikować i stworzyć bazę zweryfikowanych specjalistów, z której mogą bezpośrednio rekrutować departamenty HR.

– Pracodawcy w Polsce i za granicą wykorzystują naszą platformę zarówno do bezpośredniego pozyskiwania najlepszych kandydatów, jak i budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Wszystko odbywa się z wykorzystaniem formuły „wyzwań online”, sprawdzających kompetencje w różnych dziedzinach wiedzy – obecnie głównie w obszarze związanym z nowymi technologiami, analizą danych, naukami inżynieryjnymi i programowaniem – komentuje Tomasz Florczak Co-founder & CTO, ChallengeRocket.com.

ChallengeRocket.com jest już obecny na rynkach europejskich. Środki pozyskane przez spółkę zostaną przeznaczone na dalszy komercyjny rozwój platformy, wsparcie sprzedaży, wejście na rynek brytyjski i amerykański, a także na dalsze prace R&D. Klientami start-upu są korporacje, m.in. amerykański gigant technologiczny nVidia, banki jak ING i Santander, PZU, Asseco, ale także uniwersytety i firmy z sektora publicznego.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*