Pomimo gorączki zakupowej, zadłużenie sklepów internetowych gwałtownie rośnie
Co prawda trwa obecnie gorączka przedświąteczna, a w każdej sekundzie dochodzi do wielu transakcji, to jednak sklepy internetowe nie są w najlepszej kondycji. Jak wskazuje wywiadownia gospodarcza Bisonde Polska, dług całej branży wynosi już niemal 231 mln zł. Najszybciej rośnie zadłużenie pozakredytowe.
Zadłużenie sklepów internetowych zwiększyły się o 78 mln zł co przełożyło się na sumę zaległości całej branży w wysokości 230,6 mln zł Jednak przyczynę nie należy upatrywać w nadmiernej liczbie kredytów, a w opóźnionych płatnościach. Nie jest to dobra wiadomość dla dostawców, bowiem to właśnie oni w pierwszej kolejności mogą odczuć problemy całej branży.
Jak wynika z bazy BIG InfoMonitor oraz BIK na koniec trzeciego kwartału 2019 roku miały w swoich zasobach dane ok. 4,27 tys. firm. Tylko od początku roku przybyło ich blisko 1,2 tys. Wśród sklepów internetowych 4,9 proc. firm w branży jest zadłużona. Jest to jednocześnie większa liczba przedsiębiorców, niż w ubiegłym roku, kiedy to 4,2 proc. z nich miało problem z zadłużeniem.
W badaniu przeprowadzonym przez wywiadownię gospodarczą Bisonde Polska, za zadłużenie przyjęto płatności, z którymi firma zwleka min. 30 dni a ich wartość wynosiła co najmniej 500 zł.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta