Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki

Żabka franczyza

Żabka oferuje sprawdzony model biznesowy i prowadzenie sklepu pod znaną marką w modelu franczyzowym. Sprawdzamy jakie wymagania należy spełnić, aby otworzyć własną Żabkę.

Zielony neon znanej marki można znaleźć niemal na każdej ulicy w Warszawie. Sklepów Żabka jest coraz więcej, oczywiście nie tylko w stolicy, ale w całej Polsce. Działają one na zasadzie franczyzy, a to oznacza, że właściciel sklepu prowadzi własny biznes wykorzystując wiedzę oraz doświadczenie znanej sieci. Dla klientów dodatkowym atutem Żabek jest możliwość robienia zakupów w niedziele niehandlowe czy zbieranie punktów, które później można wymieniać na produkty w sklepie.

Aby prowadzić własną Żabkę, wymagane jest około 5 tys. zł wkładu własnego. Natomiast właściciel Żabki zapewnia przedsiębiorcy wyposażenie sklepu, sprawdzoną lokalizację, szkolenia oraz stałe wsparcie. Model franczyzowy daje gotowe rozwiązania do prowadzenia własnej działalności, dlatego jest to popularny sposób na biznes.

„Współpraca pomiędzy franczyzobiorcą (indywidualny przedsiębiorca) a franczyzodawcą (sieć) określona jest w umowie franczyzowej. Żabka wspiera franczyzobiorców w rozwoju oraz prowadzeniu ich biznesów, oferując m.in. 25-letnie doświadczenie biznesowe, wyposażony i zatowarowany sklep czy bezpłatne szkolenia. Dalej przedsiębiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. Pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet i kolektor danych – ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności), zaplecza logistycznego, IT czy serwisowego” – komentuje dla Mam Biznes biuro prasowe Żabka.

Jeżeli chcesz prowadzić własną działalność i zastanawiasz się, jakie wymagania należy spełnić, aby założyć własny sklep pod szyldem Żabki, przedstawiamy je poniżej.

Źródło: Żabka

Warto przeczytać: Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota

Model franczyzowy Żabki

Sieć sklepów Żabka działa w Polsce od wielu lat. W 2017 roku właścicielem została firma CVC Capital Partners. Od lat Żabka buduje swoją markę na polskim rynku, dzięki czemu stała się jedną z najpopularniejszych franczyz w Polsce. W nowo powstających blokach mieszkalnych, sklep z zielonym szyldem staje się podstawą dla mieszkańców. Ponadto, to właśnie ta sieć marketów spożywczych jest w większości czynna również w niedziele niehandlowe. Żabka umożliwia swoim klientom zbieranie punktów za zakupy za pomocą aplikacji Żappka, które następnie można wymieniać na produkty.

Aby zostać franczyzobiorcą Żabki, wkład własny powinien wynosić około 5 tys. zł. Natomiast to właściciel marki zapewnia przedsiębiorcy w pełni wyposażony lokal w sprawdzonej lokalizacji, zatowarowanie sklepu na start oraz szkolenia przed rozpoczęciem własnej działalności.

Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie sieci sklepów, w 2023 roku ponad 81% franczyzobiorców osiągnęło 25 tys. zł przychodu lub nawet więcej. Jednak należy pamiętać, że ta kwota zależy m.in. od obrotu ze sprzedaży towarów handlowych. W tym przypadku przedsiębiorca musi wykazać się efektywnym zarządzaniem sklepem.

„Szerokie wsparcie, jakie oferujemy działającym pod naszym szyldem przedsiębiorcom, umożliwia im niemal od samego początku koncentrację na rozwoju własnego biznesu, pozyskiwaniu klientów i budowaniu lokalnej pozycji. Dzięki temu rozwijają się także w aspekcie finansowym. Model rozliczeń franczyzowych oparty jest na 3 filarach: bezpieczeństwie, motywacji i partnerstwie. Przy tej okazji warto wspomnieć, że pomiędzy styczniem a lipcem 2023 r. ponad 81% franczyzobiorców osiągnęło co najmniej 25 tys. zł przychodu miesięcznie” – potwierdza biuro prasowe.

Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Osoba zainteresowana prowadzeniem własnej Żabki powinna wykazać chęć do prowadzenia własnego biznesu. W handlu oczywiście ważne jest, aby mieć umiejętności interpersonalne, ponieważ wymagany jest stały kontakt z klientami czy dostawcami.

Niezbędne jest przede wszystkim przejście procesu rekrutacji i 3-tygodniowego szkolenia, które kończy się egzaminem. Szkolenia obejmują część praktyczną oraz teoretyczną, poświęcone są takim zagadnieniom jak HR, sprzedaż czy finanse. Aby poprowadzić sklep Żabka, konieczne jest też spełnienie innych warunków formalnych, w tym założenie własnej jednoosobowej działalności gospodarczej. Niezwykle ważne są ponadto predyspozycje kandydatów – przedsiębiorcze podejście, motywacja, zaangażowanie i umiejętność budowania relacji” – wskazuje biuro prasowe Żabka.

Pierwszym etapem, aby zostać franczyzobiorcą Żabki, jest wypełnienie formularza kontaktowego za pośrednictwem strony. Wystarczy podanie podstawowych informacji jak imię, nazwisko, adres e-mail, miasto oraz numer telefonu. Następnie już po stronie właściciela marki należy kontakt z potencjalnym franczyzobiorcą i odbycie rozmów przed rozpoczęciem procesu otwarcia sklepu. Omawiane są szczegóły współpracy, ale kluczowe jest również sprawdzenie historii kredytowej, w celu oceny sytuacji finansowej. Nie należy zapominać, że wymagane jest prowadzenie własnej działalności, aby móc otworzyć sklep.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem własnej Żabki, to musisz pamiętać o zarejestrowaniu własnej działalności. Jednym z kroków będzie również założenie konta firmowego. Pomocny może się okazać ranking kont firmowych przygotowany przez nas.

Wymagany wkład własny w kwocie około 5 tys. zł jest potrzebny na pokrycie podstawowych kosztów jak zakup kasy fiskalnej czy uzyskanie koncesji. Wstępna, pozytywna weryfikacja pozwala na skierowanie przedsiębiorcy na szkolenia przygotowane przez Żabkę. Trwają one kilkanaście dni i są zlokalizowanie niedaleko miejsca zamieszkania potencjalnego franczyzobiorcy. Szkolenie zostaje zakończone egzaminem.

„(…) Podczas rekrutacji zainteresowany otrzymuje również umowę i ma 14 dni na zapoznanie się z jej zapisami oraz podjęcie finalnej decyzji o nawiązaniu współpracy z siecią, co jest zgodne z Kodeksem Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Niezbędne jest również uregulowanie kwestii formalnych, jak założenie działalności gospodarczej. W 2023 r. tylko około 20 proc. z kandydatów finalnie zostało franczyzobiorcami. Cały proces od momentu zgłoszenia aż do otwarcia sklepu Żabka trwa zwykle kilka tygodni” – wskazuje biuro prasowe Żabka.

Ryzyko prowadzenia sklepu

Każdy biznes jest obarczony ryzykiem. Mimo pełnego wsparcia od znanej sieci sklepów, to przedsiębiorca pracuje na własny zysk, dba o zatrudnienie czy prowadzi niezależną księgowość. Jak już wspomnieliśmy, przedsiębiorca powinien efektywnie zarządzać sklepem i to on odpowiada za finanse. Działanie na zasadach franczyzy wymaga również przestrzegania zasad sieci. Warto podkreślić, że to franczyzobiorca decyduje o otwarciu sklepu w niedziele.

Mimo to, jak wskazuje biuro prasowe, każdy przedsiębiorca, który podjął współpracę z Żabką, jest objęty ubezpieczeniem „Polisa na biznes”. Ma ono na celu ochronę przed ewentualnym niepowodzeniem i zakończeniem współpracy z ujemnym wynikiem finansowym.

Powyższe wskazówki pokazują, w jaki sposób można zostać franczyzobiorcą Żabki. Każda zainteresowana osoba powinna jednak pamiętać, że prowadzenie własnej działalności jest ogromną odpowiedzialnością.

Warto przeczytać: Trudny czas dla prowadzenia biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców zamyka bądź zawiesza działalność gospodarczą

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Anonim 9 lut 2024 (17:58)

Jak lubicie być ruchani w dupę to załóżcie żabkę