W SmartHotel zainwestowano 2 mln zł. Zamierzają odmienić branżę hotelarską

Polski start-up SmartHotel stworzył narzędzie, które ułatwia komunikację między gośćmi hotelu, a jego recepcją. Teraz na rozwój swojego pomysłu start-up pozyskał 2 mln zł w ramach rundy seed od funduszu SMOK Ventures.

Na zdjęciu Maciej Prostak, współzałożyciel SmartHotel

Wystarczy jedno kliknięcie, by gość hotelowy mógł zamówić dowolną usługę. Teraz to możliwe za sprawą pomysłu Macieja Prostaka i Damiana Dąbrowskiego, którzy stworzyli start-up SmartHoteli. Ich rozwiązanie usprawnia komunikację z recepcją, wykorzystując przy tym smart TV czy też chatboty na Messengerze od Facebooka. Dodatkowo, jak zwracają uwagę twórcy start-upu, system odciąża obsługę hotelową, dzięki czemu jakość świadczonej usługi wzrasta.

SmartHotel działa już 50 hotelach w Tanzanii, Kenii, i Nigerii, ale także w blisko 140 apartamentach w Polsce. Dodatkowo przedsiębiorcy nawiązali już współpracę z jednym z największych dostawców systemów rezerwacyjnych dla hoteli w Azji.

– SmartHotel powstał jako odpowiedź na setki zapytań właścicieli hoteli, których poznałem tworząc i rozwijając przez ostatnie 4 lata HotelOnline. Recepcja hotelu poświęca nawet połowę swojego czasu pracy udzielając odpowiedzi na te same pytania. Na rynku brakowało dotąd komplementarnych rozwiązań, które pomogłyby w ich obsłudze, a równocześnie nie wymagałyby instalacji dodatkowej aplikacji przez gościa i skomplikowanych systemów w samym hotelu. SmartHotel to ciągły kontakt 24/7 i obsługa gościa wewnątrz Facebook Messengera, którego używa większość z nas. Dodatkowo, obiekty, które używają SmartHotel, zmniejszyły o ponad 30 proc. koszty obsługi i zwiększyły ponad trzykrotnie sprzedaż wycieczek, tworząc dodatkowe kanały sprzedaży usług hotelowych jak późniejsze wymeldowanie czy oferty spa. Nasi klienci otrzymują właściwie same pozytywne opinie od swoich gości. Zauważyliśmy też, że niektórzy, powracając wręcz do tych samych hoteli i apartamentów właśnie ze względu na wygodę obsługi pobytu dzięki SmartHotel – mówi Maciej Prostak, twórca i CEO SmartHotel.

Teraz na swój pomysł, twórcy pozyskali w rundzie seed 2 mln zł od funduszu SMOK Ventures. Za pozyskane środki start-up planuje pojawić się w blisko tysiącu nowych obiektach w krajach Afryki i Azji. Ponadto w planach jest także rozwój w 3 tysiącach apartamentów w Europie, przede wszystkim w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech i krajach Skandynawskich.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*