Blisko 2 mln użytkowników odwiedza drogerie w internecie

W ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła się liczba odwiedzających e-drogerie i e-perfumerie. Chcesz wiedzieć, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich internautów? 

Według danych z raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014” (więcej na temat raportu możesz przeczytać w informacji prasowej „Wzrosła świadomość polskiego e-konsumenta”), perfumy i kosmetyki to kategoria produktów, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność wśród konsumentów robiących zakupy online. Gemius postanowił sprawdzić, które e-drogerie cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich użytkowników sieci. Analiza objęła najnowsze dane z grudnia 2014 roku oraz z grudnia 2013 roku.

Okazało się, że:

– W ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyło się zainteresowanie drogeriami internetowymi. W grudniu 2014 roku odwiedziło je 1,9 mln użytkowników sieci (9 proc. wszystkich internautów w wieku 7+), podczas gdy w grudniu poprzedniego roku sklepy te przyciągnęły 0,9 mln internautów (4 proc.).

– Spośród analizowanych stron WWW największą popularnością w grudniu cieszyła się strona Douglas.pl. Odwiedziło ją wówczas 480 tys. internautów. Niewielu mniej (420 tys.) użytkowników sieci gościło wtedy na stronie Sephora.pl. Zestawienie trzech najpopularniejszych w Polsce drogerii internetowych zamyka strona Iperfumy.pl, którą w grudniu 2014 roku odwiedziło 370 tys. użytkowników sieci.

Sklepy wielobranżowe konkurencją dla e-drogerii?

O przyczynach dwukrotnego zwiększenia się liczby internautów odwiedzających e-drogerie w ciągu roku mówi Maciej Milewski, doradca biznesowy firmy Gemius. – Wzrost ten jest spowodowany głównie inwestycjami w sprzedaż internetową największych sieci drogeryjnych, takich jak Douglas czy Sephora. Wpływa na to również wzrost liczby sklepów internetowych, które oferują produkty z tego asortymentu – uważa ekspert.

Zdaniem doradcy biznesowego coraz więcej e-sklepów, które do niedawna były znane z wąskiej specjalizacji, rozszerza swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży kosmetyki i perfumy. – Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co stanowi istotne wyzwanie dla mniejszych e-drogerii i e-perfumerii – podsumowuje Maciej Milewski z firmy Gemius.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. 

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*