Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy Europa potrzebuje Doliny Krzemowej?

Tworzenie wielkiej Doliny Krzemowej w Polsce, czy jakimkolwiek innym kraju w Europie, nie ma sensu. Rozwój rynku biznesu internetowego na starym kontynencie może zapewnić tylko współpraca wielu istniejących już klastrów technologicznych.

To wnioski z drugiego i ostatniego dnia „e-nnovation – e-commerce w Europie Centralnej”, czyli międzynarodowego spotkania praktyków e-biznesu, na które przyjechało około 500 uczestników z całego świata. W jednym z ciekawszych wystąpień poruszono temat polityki wspierania innowacyjnych przedsiębiorstw w Europie.

–  Każdy europejski kraj marzy o tym, żeby mieć swoją drugą Dolinę Krzemową na wzór tej z Kalifornii, a to jest błędne myślenie – mówi Mike Butcher, redaktor naczelny TechCrunch Europe, czyli kultowego bloga o nowych technologiach. – Tymczasem trzeba budować mosty pomiędzy ośrodkami takimi jak Londyn czy Warszawa  – dodaje.

Podczas e-nnovation mówiono także o geolokalizacji klientów, sklepach mobilnych i kupowaniu poprzez Twittera czy Facebooka, jako nowych trendach w handlu internetowym. Eksperci przewidują, że te nowości mogą w krótkim czasie stać się codziennością dla masowego odbiorcy. – Ludzie spędzają coraz więcej czasu w internetowych sieciach społecznościowych i nie rozstają się ze swoimi telefonami komórkowymi. To tam właśnie powinni zostać znalezieni przez e-sprzedawców – mówi Jose A. del Moral, przedsiębiorca internetowy z Hiszpanii.

Podczas drugiego dnia konferencji przyznano także nagrody w konkursie „Start with e-nnovation”. Międzynarodowe jury składające się z 11 doświadczonych praktyków e-biznesu, w tym przedstawicieli funduszy inwestycyjnych czy inkubatorów startupów, a także właściciel firm z branży e-commerce, najchętniej zainwestowałoby w rumuński projekt – Squeeqly.

Jest to aplikacja, która dzięki wykorzystaniu Facebooka i Twittera umożliwia dzielenie się opiniami i informowanie znajomych o swoich zakupach. Kupujący, który jest użytkownikiem Squeeqly otrzymuje rabat za włączanie swoich znajomych w proces zakupowy. Zdaniem jurorów aplikacja ma duże szanse powodzenia, dzięki temu, że daje konkretne korzyści zarówno dla sklepów internetowych, jak i ich klientów oraz jest łatwa do wdrożenia. Twórcy Squeeqly otrzymali 10 000 euro, które wykorzystają na rozwój projektu.

Nagrodę publiczności zdobył polski projekt Zubibu, czyli platforma do tworzenia mobilnej wersji sklepów internetowych. Autorzy otrzymali w nagrodę nowego netbooka.

E-nnovation to największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie specjalistów biznesu internetowego. Na konferencję, organizowaną przez Grupę Allegro, która odbyła się w Poznaniu w dniach 23-24 września 2010 roku, przyjechali znani przedsiębiorcy, blogerzy i menedżerowie z Europy i świata. 

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
SlumdogMillionaire 28 wrz 2010 (03:33)

B.z.d.u.r.a. na razie wspolpraca polega na tym, ze naprawde zdolni, mlodzi Polacy pracuja zagranica, a Polska ma z tego fige. Dopoki Polska bedzie przeznaczala marne promile swego PKB na wynalazczosc, innowacyjnosc, badania, dopoki nie bedzie pieniedzy na wdrazanie oraz produkcje patentow, dopoty bedziemy zawsze z tylu. A nie bardzo wierze, ze Zachod chce wspolpracowac. Po co? Skoro moga zabrac nam najzdolniejszych ludzi (ba! ci sami wyjada) i miec wszystko dla siebie.