Jak zaoszczędzić pieniądze w marketingu

Każdy z przedsiębiorców chce wiedzieć, w jaki sposób prowadzić marketing tanio. Generalnie, w marketingu otrzymujesz tyle, ile zainwestujesz, w związku z tym ciężko jest zrobić dobry marketing tanim kosztem. Niemniej jednak istniej kilka sposób, dzięki którym zaoszczędzisz pieniądze. Podejście, które rzeczywiście prowadzi do zaoszczędzenia pieniędzy wyraża się w robieniu tego, co należy, ale lepiej. Oszczędzamy…

PR wewnętrzna firmy

Public relation (PR) to narzędzie promocji, które wykorzystywane jest w celu kształtowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku firmy i jej produktów w opinii odbiorców. Wymiary PR Termin „public relation” został zapożyczony z języka angielskiegi i oznacza dokładnie: „stosunki lub kontakty publiczne, społeczne”, co nie do końca w polskim znaczeniu odpowiada znaczeniu angielskiemu, które jest znacznie szersze.…

Nowoczesny marketing - jak to rozumieć?

Jak z większością rozwijanych dziś rzeczy, idei, tak i z marketingiem wiąże się historia jego powstania. Głównymi czynnikami rozwoju marketingu był postęp techniczny i wzrost wydajności pracy, co spowodowało szybki wzrost i umasowienie produkcji. Stworzyło to rosnące bariery zbytu nadprodukcji, czyli brak popytu na towary, co pociągnęło za sobą wzrost konkurencji, a to spotęgowało potrzebę…

Pięć składników mieszanki marketingowej

Podstawą działalności każdej firmy, której celem jest zdobywanie nabywców swych produktów czy to w postaci materialnej czy też usług, jest bardzo dobra strategia i plan marketingowy. Jego realizacja zależy od skoordynowania ze sobą pięciu elementu marketingu, tego, bez czego żadna produkcja i działalność nie odniosłyby zamierzonego celu. Celowo dobrany zestaw tych elementów to tzw. marketing…

Lobbying

Lobbying (rzecznictwo interesów, grupy nacisku, pressure groups) to zorganizowane działania jednostek lub grup osób, nawiązujących kontakt z politykami i urzędnikami w celu wywierania wpływu na procesy ustawodawcze, decyzyjne oraz uzyskanie dostępu do informacji. Lobbying to również dwukierunkowa komunikacja między otoczeniem społecznym a przedstawicielami władzy. Lobby to (w tłumaczeniu z języka angielskiego) kuluary, zaściankowość pewnego działania.…

Inne formy reklamy i marketingu - konkursy, ankiety

Poza reklamą klasyczną posługującą się mediami, promocjami produktów, sprzedażą bezpośrednią, istnieje także szereg udogodnień, które daje nam internet. Przy jego pomocy do naszych kampanii reklamowych możemy wprowadzić takie techniki jak banery, mailing, linki sponsorowane czy konkursy i ankiety zamieszczane na łamach witryn internetowych. Nie dość, że już sama forma reklamy rozszerza grono jej odbiorców, to…

Banery - podstawowa forma reklamy internetowej

Historia banerów reklamowych jest w bezpośredni sposób powiązania z rozszerzaniem się zasięgu sieci internetowej oraz coraz bardziej masowym jej użytkowaniem. Wraz z rozwojem sieci internetowej oraz całej technologii komputerowej kreacje banerów stają się coraz bardziej interesujące, coraz bardziej ciekawe, ale też i coraz kosztowniejsze. Baner a świadomość marki Głównym celem tworzenia najwymyślniejszych banerów jest zwiększenie…

Inne formy reklamy i marketingu - mailing

Dotychczasowa forma reklamy internetowej z wykorzystaniem różnego typu banerów zdaje się już nie wystarczać. Przestają być one skutecznym „przyciągaczem” nowych użytkowników promowanego serwisu internetowego. Często stosowaną formą reklamy internetowej stał się tzw. e-mailing. Czym jest e-mailing? E-mailing zgodnie ze swoją nazwą polega na rozsyłaniu listów internetowych do indywidualnych użytkowników kont poczty internetowej dzięki bazom danych…

Inne formy reklamy i marketingu - linki sponsorowane

W niniejszym poradniku przedstawiamy państwu najpotrzebniejsze formy aktywności firm, które nie tylko chciałyby zaistnieć na rynku, ale także pozostać na nim, będąc postrzeganymi jako solidne, warte inwestycji i godne polecenia dla konsumentów. Reklama to nie tylko telewizja Jednym z podstawowych mechanizmów pozwalających na to jest reklama. Aby uprawiać ją skutecznie nie wystarczy znalezienie dobrej agencji…

Co z tą reklamą?

Nie wystarczy stworzyć projektu produktu, wytworzyć go i podać go konsumentom, bo i tak najprawdopodobniej ich nie zainteresuje. Aby tak się stało produkt, oprócz przystępnej ceny i dobrych kanałów do jego dystrybucji, potrzebuje reklamy. Bez reklamy się nie obejdzie Najprościej mówiąc reklama to najlepsze, najbardziej komunikatywne przekazywanie informacji o istnieniu i sposobie, w jaki dany…

Jak dobrze przygotować konferencję prasową?

Konferencja prasowa to spotkanie z zaproszonymi przez nas gośćmi, w skład których wchodzą zazwyczaj osoby zainteresowane tematem konferencji (jak np. strony danego przedsięwzięcia), nasi współpracownicy, ale przede wszystkim dziennikarze. I to właśnie ze szczególnym uwzględnieniem tej ostatniej kategorii gości należy organizować swoje wypowiedzi i całą konferencję w ogóle. Jak, gdzie, kiedy? Konferencja spełnia funkcje informacyjne,…

Jak przygotować informację prasową?

Często spotykamy się z potrzebą wyjaśnienia czegoś, przedstawienia nowego produktu, bądź też wystąpienia z niesłychanie ważną dla nas informacją. Najlepszą metodą dla tego typu celów jest zastosowanie informacji prasowej. O czym należy pamiętać Poszukując kontaktu z prasa musimy zastanowić się nad tym, co chcemy powiedzieć, czy będzie to dotyczyło szerszej zbiorowości czy tylko osób zamieszkujących…

Sponsoring i mecenat

Sponsoringiem nazywamy takie działanie firmy, które polega na przekazywaniu środków pieniężnych i zasobów rzeczowych osobom lub organizacjom działającym w sferze społecznej, sportu, służby zdrowia, kultury, nauki, ekologii, w zamian za świadczenia promocyjne ze strony sponsorowanego podmiotu. Mecenatem nazywamy natomiast działanie jednej osoby bądź też firmy, która wspiera finansowo bądź też jest opiekunem jakiegoś przedsięwzięcia czy…

Zarządzanie przez śmiech

Każdy szef czy też właściciel firmy chce, aby jego pracownicy pracowali jak najwydajniej, jak najmniej chorowali, byli jak najbardziej zadowoleni z pracy i nie myśleli o jej zmianie. Istnieje wiele metod osiągania tych celów. Jedną z nich, w Polsce właściwie jeszcze nie znaną, jest wykorzystywanie w pracy humoru. Wydajny śmiech Powszechnie uważa się, iż śmiech…

Jak uniknąć porażki w biznesie?

Jeśli w Twoim przedsięwzięciu sprawy idą źle pewnie sądzisz, że to wina braku pieniędzy, złej lokalizacji siedziby firmy, czy też niewłaściwego zarządzania. Jednak według E. Tysona przyczyną takiego stanu rzeczy jest osamotnienie właściciela. Osamotnienie właściciela sprawia, że zaczyna on stosować metodę prób i błędów, i często doznaje porażki. Tyson przestawia listę kroków, które pomogą Ci…

Być kreatywnym w biznesie

Brak pomysłów w istotny sposób ogranicza rozwój firmy. Być może twojej firmie nie brakuje ani pieniędzy, ani wiedzy, ani technologii, czy tez dobrych pracowników i oddanych klientów ale właśnie wyczerpały się świeże, nowe pomysły. Zwiększ kreatywność Faktem jest, że żadnej firmie nie uda się osiągnąć sukcesu bez kreatywnego podejścia do marketingu, ponieważ w marketingu wszystko…