Co to jest Public Relations?

Tym artykułem rozpoczynamy cykl poświęcony public relations. W kolejnych odcinkach przybliżymy Państwu tę dziedzinę i spróbujemy przekonać, że o PR nie należy zapominać również w małej lub średniej firmie. Wizerunek a PR Kształtowanie wizerunku organizacji – to jedna z najprostszych i najczęściej powtarzanych definicji public relations. Interdyscyplinarność tej dziedziny, łączącej elementy wielu nauk (ekonomii, socjologii,…

Lobbying

Lobbying (rzecznictwo interesów, grupy nacisku, pressure groups) to zorganizowane działania jednostek lub grup osób, nawiązujących kontakt z politykami i urzędnikami w celu wywierania wpływu na procesy ustawodawcze, decyzyjne oraz uzyskanie dostępu do informacji. Lobbying to również dwukierunkowa komunikacja między otoczeniem społecznym a przedstawicielami władzy. Lobby to (w tłumaczeniu z języka angielskiego) kuluary, zaściankowość pewnego działania.…

Czy istnieje idealny styl kierowania?

Panuje przekonanie, że ludzie rodzą się z właściwościami przywódczymi. Często boimy się pokierować ludźmi. Gdyż nie wiemy jak to robić. Jednak jak wynika z doświadczenia, większość ludzi może pełnić funkcje liderów, jeśli tylko otrzymają odpowiednie wsparci i możliwość rozwoju. Lider To, co wyróżni a dobrego lidera to osobowość. Osobowości trudno zmienić, ale nie zachowanie. Wielu…

Jak wybrać firmę windykacyjną?

Każda firma prowadząc swoją działalność, z dużym prawdopodobieństwem w bliższej lub dalszej przyszłości doświadczy problemów z nierzetelnym kontrahentem. Zazwyczaj bywają to problemy nieterminowego regulowania należności, a w skrajnych przypadkach spotkać się można z chęcią uniknięcia spłaty zobowiązań. Często firmy, szczególnie małe i średnie próbują rozwiązywać problem wykorzystując własne siły. Jednak brak praktycznej wiedzy i niejednokrotnie…

Handel zabawkami online - sposób na zysk

Rynek sprzedaży zabawek online rośnie na zachodzie kilkaset procent rocznie. W Polsce ze świecą szukać firm, które sprzedają gadżety dla najmłodszych za pośrednictwem sieci. Dorośli po prezenty dla dzieci udają się do tradycyjnego sklepu lub do supermarketu. Rynek zabawek w krajach rozwijających się wykazuje dużą dynamikę wzrostu Już teraz szacuje się, że na akcesoria służące rozrywce…

Inne formy reklamy i marketingu - konkursy, ankiety

Poza reklamą klasyczną posługującą się mediami, promocjami produktów, sprzedażą bezpośrednią, istnieje także szereg udogodnień, które daje nam internet. Przy jego pomocy do naszych kampanii reklamowych możemy wprowadzić takie techniki jak banery, mailing, linki sponsorowane czy konkursy i ankiety zamieszczane na łamach witryn internetowych. Nie dość, że już sama forma reklamy rozszerza grono jej odbiorców, to…

Jak się nie stresować tylko racjonalizować

Z opublikowanego przez media raportu wynika, ze do najbardziej stresujących zawodów świata zalicza się: policjanta. strażaka, kontrolera lotów oraz przedstawiciela działu obsługi klienta. Jeśli prowadzisz małą firmę (często jednoosobowa) z pewnością jesteś ta osoba, która w głównej mierze ma do czynienia z klientami. sprzedając swój towar czy usługę musisz liczyć się z tym, ze napotkasz…

Nieustanna analiza kosztów

Analiza kosztów dotyczy zarówno wszelkich wydatków związanych z działalnością firmy, jaki i kosztów jakości produktu czy usługi. Mierzenie kosztów jakości „Analiza kosztów jakości to mierzenie kosztów jakości i publikowanie rezultatów, jest to proces informacyjny stanowiący bazę do podejmowania przez menadżerów stosownych działań.” Celem analizy kosztów jest identyfikacja pozycji kosztów, które można obniżyć lub zlikwidować. Analiza…

Przedsiębiorstwo a rynki zagraniczne

Kiedy mówimy o rynkach zagranicznych, to zazwyczaj mamy na myśli eksport lub import rozmaitych produktów, surowców, materiałów, półfabrykatów itp. Jednakże na takie posunięcia decydują się zazwyczaj duże firmy lub te, które nie mogą znaleźć popytu na ich produkt w kraju krajowym. Nie każdy produkt Na decyzję o eksporcie wpływają takie czynniki jak trudności zbytu czy…

Banery - podstawowa forma reklamy internetowej

Historia banerów reklamowych jest w bezpośredni sposób powiązania z rozszerzaniem się zasięgu sieci internetowej oraz coraz bardziej masowym jej użytkowaniem. Wraz z rozwojem sieci internetowej oraz całej technologii komputerowej kreacje banerów stają się coraz bardziej interesujące, coraz bardziej ciekawe, ale też i coraz kosztowniejsze. Baner a świadomość marki Głównym celem tworzenia najwymyślniejszych banerów jest zwiększenie…

Jak zarządzać rozwijającą się firmą?

Wraz z rozwojem firmy musisz nauczyć się jak stać się z drobnego przedsiębiorcy wykwalifikowanym menedżerem. Czasami trudno wprowadzić taka zmianę, gdyż trzeba przyswoić sobie nowe umiejętności, o których mowa w dzisiejszym artykule. Rady Tyson’a Eric Tyson podaje dziesięć wskazówek dotyczących zarządzania. Przede wszystkim skup się na tym, co potrafisz i rób to jak najlepiej. Firma,…

Bezcenny zysk

Przychody, które uzyskujemy ze sprzedaży produktu nie są jedynymi, na które może liczyć każda zadomowiona na odpowiednim dla siebie rynku firma. Dodatkowo można mówić o przychodach uzyskiwanych z dewident, ze sprzedaży udziałów i papierów wartościowych, zyskach z prowizji od udzielonych pożyczek oraz odsetkach od nich i należności, w tym także zawarte są odsetki za zwłokę…

Strategie wchodzenia na rynek

Sposób, w jaki pojawimy się na rynku, czy zostaniemy zauważeni i jak zostanie potraktowany nasz produkt, może w znacznym stopniu wpłynąć na pozycję firmy na rynku w późniejszym czasie. Dlatego tak istotne są wcześniejsze rozpoznania poczynione w obrębie, w którym chcemy rozpocząć swoją działalność. Potrzebne do tego celu są badania marketingowe bądź też dobre wyczucie…

Inne formy reklamy i marketingu - mailing

Dotychczasowa forma reklamy internetowej z wykorzystaniem różnego typu banerów zdaje się już nie wystarczać. Przestają być one skutecznym „przyciągaczem” nowych użytkowników promowanego serwisu internetowego. Często stosowaną formą reklamy internetowej stał się tzw. e-mailing. Czym jest e-mailing? E-mailing zgodnie ze swoją nazwą polega na rozsyłaniu listów internetowych do indywidualnych użytkowników kont poczty internetowej dzięki bazom danych…

Zarobki w różnych województwach Polski

Z badań przeprowadzonych przez pracuj.pl i onet.pl wynika, że płace w różnych województwach, niezależnie od rodzaju firmy, znacznie różnią się od siebie. Najwyższą średnią płacę brutto mają pracownicy firm województwa mazowieckiego – 3591 zł miesięcznie. Także w tym województwie pracownicy oczekują najwyższych podwyżek płac. W przyszłości chcieliby średnio zarabiać 6267 zł brutto, czyli ok. 4185…

O ułatwieniu zatrudnienia absolwentom - program 1praca

Prowadząc działalność gospodarczą, masz możliwość skorzystania z wielu udogodnień. Jeśli zdecydujesz się zatrudnić absolwentów, możesz wiele zyskać. Kogo dotyczy? Zgodnie z dziennikami ustaw z 2001 r. Nr 122, poz. 1325 i Nr 154, poz. 1793 oraz z 2002 r. Nr 112, poz. 975 i Nr 241, poz. 2074 za osoby mogące korzystać z ułatwień w zatrudnianiu…