O pułapkach związanych z CRM

Wdrożenie Customer Relationship Management niesie ze sobą wiele korzyści, ale dokonanie tego wdrożenia bez konkretnego planu i bez przygotowania może nie być korzystne. Zalecenia związane z wdrożeniem CRM nie gwarantują pomyślności tego przedsięwzięcia. Nie zastosowanie się jednak do nich znacznie powiększa to ryzyko. Istnieje kilka tzw. „pułapek” związanych z pochopnym dokonywaniem wyboru CRM.  Zakup „na…

Dziesięć najbardziej powszechnych błędów marketingowych

Oto lista najbardziej popularnych błędów popełnianych przez marketingowców. Dzięki niej unikniesz wpadek i skorzystasz z doświadczeń innych. Co prawda najlepiej człowiek uczy się na własnych błędach, ale czasami porostu lepiej ich unikać. Pamietaj, że… 1. Niesłuchanie klientów Większość nowych pomysłów pochodzi ze świata biznesu. Ale o tym czy dany pomysł się sprzeda zależy od konsumentów.…

Być kreatywnym w biznesie

Brak pomysłów w istotny sposób ogranicza rozwój firmy. Być może twojej firmie nie brakuje ani pieniędzy, ani wiedzy, ani technologii, czy tez dobrych pracowników i oddanych klientów ale właśnie wyczerpały się świeże, nowe pomysły. Zwiększ kreatywność Faktem jest, że żadnej firmie nie uda się osiągnąć sukcesu bez kreatywnego podejścia do marketingu, ponieważ w marketingu wszystko…

Sztuka motywacji pracowników

Dobry szef to taki, który tylko sobie znanymi sposobami umie zdobyć przychylność załogi, co do swoich pomysłów, a także zadbać o to, aby czuli się oni potrzebni i wartości, co w konsekwencji motywuje ich do bardziej prężnej pracy. Co to takiego, ta motywacja? Motywacja ma na celu ukierunkowanie zachowań jednostki tak, aby prowadziły do uzyskania…

Nieustanna analiza kosztów

Analiza kosztów dotyczy zarówno wszelkich wydatków związanych z działalnością firmy, jaki i kosztów jakości produktu czy usługi. Mierzenie kosztów jakości „Analiza kosztów jakości to mierzenie kosztów jakości i publikowanie rezultatów, jest to proces informacyjny stanowiący bazę do podejmowania przez menadżerów stosownych działań.” Celem analizy kosztów jest identyfikacja pozycji kosztów, które można obniżyć lub zlikwidować. Analiza…

Strategie wchodzenia na rynek

Sposób, w jaki pojawimy się na rynku, czy zostaniemy zauważeni i jak zostanie potraktowany nasz produkt, może w znacznym stopniu wpłynąć na pozycję firmy na rynku w późniejszym czasie. Dlatego tak istotne są wcześniejsze rozpoznania poczynione w obrębie, w którym chcemy rozpocząć swoją działalność. Potrzebne do tego celu są badania marketingowe bądź też dobre wyczucie…

Jak zaoszczędzić pieniądze w marketingu

Każdy z przedsiębiorców chce wiedzieć, w jaki sposób prowadzić marketing tanio. Generalnie, w marketingu otrzymujesz tyle, ile zainwestujesz, w związku z tym ciężko jest zrobić dobry marketing tanim kosztem. Niemniej jednak istniej kilka sposób, dzięki którym zaoszczędzisz pieniądze. Podejście, które rzeczywiście prowadzi do zaoszczędzenia pieniędzy wyraża się w robieniu tego, co należy, ale lepiej. Oszczędzamy…

Jak znaleźć dobrych pracowników

Prowadzisz firmę i w pewnym momencie stwierdzasz, że już sam sobie nie radzisz. Potrzebujesz pracowników. Oczywiście chcesz, żeby byli najlepsi. Jak ich pozyskać, o tym w artykule. Zacznij od najsilniejszych Na początku może ci się wydawać, że dodatkowi ludzie nie są potrzebni twojej firmie, jednak w miarę rozwoju przedsięwzięcia przyjdzie moment, kiedy będziesz musiał zatrudnić…

Komponent ludzki - inwestycja w przyszłość

Współczesny rynek staje się coraz bardziej wymagający wobec produktu czy usługi, które mu oferujemy. Dzieje się tak dlatego, gdyż ciągle zmniejszają się wymiary ludzkiej cywilizacji w sensie przestrzennym, globalizacja sięgnęła niemalże każdego zakątka współczesnego świata. Postaw na człowieka Ogólnie dostępne markowe produkty, wymagają od organizacji o lokalnym zasięgu większej innowacyjności i prężności w zdobywaniu chętnych…

Bezcenny zysk

Przychody, które uzyskujemy ze sprzedaży produktu nie są jedynymi, na które może liczyć każda zadomowiona na odpowiednim dla siebie rynku firma. Dodatkowo można mówić o przychodach uzyskiwanych z dewident, ze sprzedaży udziałów i papierów wartościowych, zyskach z prowizji od udzielonych pożyczek oraz odsetkach od nich i należności, w tym także zawarte są odsetki za zwłokę…

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Działanie marketingowe, związane także z wprowadzaniem i monitorowaniem „życia” produktu, można podzielić na dwie zasadnicze części: po pierwsze, dotyczy ono wyznaczania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz określenia grupy potencjalnych nabywców produktu firmy; po drugie, skomponowanie mieszanki marketingowej (tzw. Marketing mix) Zacznij od zbadania rynku Decyzje podjęte w tym zakresie przesądzają o typie strategii, charakterze promocji, wyborze…

PR wewnętrzna firmy

Public relation (PR) to narzędzie promocji, które wykorzystywane jest w celu kształtowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku firmy i jej produktów w opinii odbiorców. Wymiary PR Termin „public relation” został zapożyczony z języka angielskiegi i oznacza dokładnie: „stosunki lub kontakty publiczne, społeczne”, co nie do końca w polskim znaczeniu odpowiada znaczeniu angielskiemu, które jest znacznie szersze.…

Jak szkolić i motywować pracowników?

Gdy posiadasz już dobrych pracowników, warto w nich zainwestować. Najlepszym sposobem na to jest przeprowadzenie szkoleń. Niestety często się zdąża, że właściciele małych firm szkolenia postrzegają jako koszt, a nie jako inwestycję. Gdy inwestujesz pieniądze w szkolenia dobrych pracowników, zwracają się one w postaci większej wydajności zespołu, co przyczynia się z kolei do zwiększenia obrotu…

Negocjacje

Negocjacje towarzyszą człowiekowi od początku pojawienia się go na świecie. Najpierw dotyczą zaspokajania podstawowych potrzeb, jakimi są te biologiczne (np. można je wyrazić za pomocą słów „jak dasz mi butelkę z mlekiem albo mnie przewiniesz to przestanę płakać”), później kontaktów towarzyskich, a w końcu pracy. Są one także nieodzowną częścią gry rynkowej i komunikowania się…

Płynność finansowa warunkiem przeżycia

Tytuł tegoż artykułu brzmi niczym reklama powietrza czy wody w odniesieniu do życia człowieka. Niestety nie jest to żart, bo rzeczywiście płynność finansowa przedsiębiorstwa umożliwia podjęcia jakichkolwiek działań związanych z produkcją i dystrybucją towarów. Żaden z kontrahentów nie zamierza związać się z firmą, która choć raz nie wywiązała się z umowy finansowej. Dlatego też warto…

Nowoczesny marketing - jak to rozumieć?

Jak z większością rozwijanych dziś rzeczy, idei, tak i z marketingiem wiąże się historia jego powstania. Głównymi czynnikami rozwoju marketingu był postęp techniczny i wzrost wydajności pracy, co spowodowało szybki wzrost i umasowienie produkcji. Stworzyło to rosnące bariery zbytu nadprodukcji, czyli brak popytu na towary, co pociągnęło za sobą wzrost konkurencji, a to spotęgowało potrzebę…