Polski startup zapłacił za domenę 123 tys. zł

Polski startup zapłacił za domenę ponad 100 tys. zł. Pod nową nazwą za kilka miesięcy uruchomi swoje usługi w nowej odsłonie. Przeprowadzona w lutym transakcja jest jedną z najwyższych w historii sprzedaży adresów z końcówką .pl.


Właściciele działającego  pod domeną Afaktury.pl serwisu porozumieli się z posiadaczem domeny Faktury.pl. Platforma do prowadzenia księgowości online za 11 tygodni zadebiutuje w nowej odsłonie pod przejętą za 123 tys. zł domeną. Witryna zadebiutowała w sieci w roku 2014 i od tego czasu oferuje klientom narzędzia do wystawiania faktur i zarządzania księgowością firmy. Teraz przyszedł czas na nową odsłonę witryny, która odbędzie się pod zakupioną domeną. 

Sprzedaż adresu Faktury.pl plasuje transakcję wysoko na liście wszechczasów polskiego rynku domen. Pierwszą pozycję zajmuje sprzedana w 2011 roku domena co.pl. Adres zmienił właściciela za kwotę 1 mln zł. Tuż za liderem zestawienia znajduje się sprzedaż domeny opony.pl za 960 tys. zł. Ostatnie miejsce na podium zajmuje adres moneta.com sprzedany za 450 tys. zł. Czwarta w rankingu domena grydladzieci.pl znalazła właściciela, który wyłożył środki w wysokości 156 tys. zł. Z kolei kwotę 132 tys. zł zapłacił nabywca adresu magazyny.pl. Adres Faktury.pl plasuje się na szóstej pozycji spychając tym samym oczko niżej sprzedaną za 98 tys. zł domenę lista.pl. Kolejne w zestawieni widnieją: l.pl – 85 tys. zł, material.pl – 80 tys. zł oraz sms.pl – 73,8 tys. zł.

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy przypadek, gdy polski startup decyduje się przeznaczyć dużą kwotę za domenę. W maju ubiegłego roku spółka Brand24 oferująca narzędzie do monitoringu internetu odkupiła domenę Brand24.com. Za adres z globalnym rozwinięciem .com firma zapłaciła 100 tys. zł.

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*