ZUS udzieli konsultacji online. Rozmowa nie może trwać dłużej niż 20 minut

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w reakcji na rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem i rozwój pandemii wprowadził nową usługę o nazwie E-wizyta. W jej ramach płatnicy mający pytanie do instytucji mogą odbyć wideorozmowę z przedstawicielem ZUS. E-wizyta nie może przekroczyć 20 minut.

Fot. Shutterstock

W trosce o bezpieczeństwo zarówno interesariuszy oraz pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych instytucja daje możliwość umówienie e-wizyty w dogodnej dla klienta porze. Umówić na wideorozmowę można się w godzinach od 9.00 do 14.30.

Rozmowę online można odbyć z komputera, tabletu lub smartfona. Ważne, aby sprzęt wyposażony był w kamerkę oraz mikrofon. Tematy, które można w trakcie takiej rozmowy z pracownikiem ZUS poruszyć to kwestie składek na ZUS, ubezpieczeń, ale także emerytur, rent czy zasiłków. Po zapisaniu się na wideorozmowę płatnik dzień przed planowaną e-wizytą zapisana osoba otrzymuje sms-a z przypomnieniem o planowanej rozmowie. Z kolei w dniu e-wizyty płatnik otrzymuje na e-mail, w którym udostępniony jest link. Po kliknięciu w odnośnik wyświetli się okno do rozmowy z konsultantem.

Tematy dotyczące indywidualnych spraw mogą zostać poruszone dopiero po przedstawieniu dokumentu tożsamości. Dowód lub prawo jazdy płatnik powinien przedłożyć do kamery. Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że z racji dużego zainteresowania oraz chęci zapewnienia dostępu do jak największej liczby płatników rozmowa w trakcie pojedynczej e-wizyty nie może trwać dłużej niż 20 minut.

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*