Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Kolejny serwis w rękach Allegro

Grupa Allegro podpisała umowę warunkową na zakup 90% udziałów sklepu internetowego Agito.pl i 15 grudnia 2011 roku złożyła w tej sprawie wniosek do UOKiK.

– Poprzez Agito.pl Grupa Allegro chce zaproponować kupującym szeroki asortyment towarów z wielu różnych kategorii w atrakcyjnych cenach – mówi Grzegorz Wójcik, CEO Grupy Allegro. – Innowacyjne rozwiązania informatyczne oraz otwartość Agito na współpracę w relacjach typu b2b z segmentem małych i średnich przedsiębiorstw pozwolą umocnić ten segment w planowanym starciu z globalną konkurencją, a także przełożą się na wysoki standard obsługi, która ma niebagatelne znaczenie w handlu internetowym – dodaje Wójcik.

Dołączenie Agito.pl do serwisów Grupy Allegro stanowi przede wszystkim uzupełnienie oferty dla kupujących w sieci. Allegro zakłada, że poprzez kooperację z dotychczasowymi partnerami poszerzy ich rozwój o dodatkowy kanał dystrybucji i umożliwi dotarcie do nowego grona konsumentów, nieobecnych w serwisach Grupy Allegro.

Sklep internetowy Agito.pl powstał w sierpniu 2002 r. W ciągu dziewięciu lat istnienia Agito stało się znaczącą marką wśród polskich sklepów internetowych. Klienci Agito.pl mogą obecnie wybierać pośród szerokiej gamy produktów, poczynając od sprzętu RTV i AGD oraz wyposażenia domu i ogrodu, poprzez artykuły komputerowe i fotograficzne, a skończywszy na kosmetykach, produktach dla dzieci, ubraniach i dodatkach.

– Zainteresowanie Grupy Allegro segmentem detalicznym wynika z jej wieloletniego doświadczenia jako operatora platformy Allegro – mówi Tomasz Sypuła, założyciel i prezes zarządu Agito.pl. – W Agito również obserwujemy trendy światowego e-commerce i wiemy, że istnieją segmenty rynku, w których nasze współdziałanie daje szansę przedsiębiorcom na sukces w rodzimym e-biznesie. Jestem pewien, że skorzystają na tym wszyscy uczestnicy handlu w sieci – przekonuje Sypuła.

Aktualnie Grupa Allegro w Polsce działa w obszarze handlu detalicznego prowadząc klub zakupowy Markafoni.pl (sprzedaż detaliczna markowych ubrań).

Komentuje Grzegorz Marynowicz, analityk Bankier.pl

Zakup sklepu Agito.pl to nie pierwsze przejęcie dokonane przez Grupę Allegro. W styczniu 2007 roku spółka poinformowała o przejęciu większościowego pakietu udziałów serwisu Ceneo.pl. W tym samym roku do porfolio serwisów dołączyła platforma do tworzenia e-sklepów – iStore.pl. Od sierpnia 2009 roku Grupa Allegro jest także właścicielem spółki Bankier.pl. Miesiąc później spółka poinformowała o akwizycji platformy dla zleceniodawców i wykonawców usług – Oferia.pl. Najnowszym zakupem Allegro był serwis z ogłoszeniami lokalnymi – Szerlok.pl. W kwietniu tego roku witryna przeszła gruntowną przebudowę i zmieniła nazwę na Tablica.pl. Rebrandingowi towarzyszyła ogólnopolska kampania reklamowa.

– Allegro kupuje Oferia.pl

– Szerlok.pl w rękach Allegro

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.