Polska żywność zdobywa światowe stoły
Nasza żywność szturmem podbija zagraniczne rynki. Soki Kubuś zdobywają popularność w Anglii, sery Mlekovity w Rosji.
Gazeta wyjaśnia, że bardzo szybko rośnie eksport polskiej żywności za granicę. Najnowsze szacunki wskazują, że ten rok możemy zamknąć wynikiem co najmniej 16 miliardów euro, czyli 65 miliardów złotych. Nasze produkty chętnie są kupowane między innymi w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedajemy ponad dwukrotnie więcej niż gdy wchodziliśmy do Unii. Naszymi hitami na Wyspach Brytyjskich są słodycze, mięso oraz przetwory z owoców i warzyw – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Nasze soki owocowe masowo kupują między innymi Rumuni, Bułgarzy, Węgrzy, Czesi oraz Rosjanie. W Rosji popularne są sery Mlekovity, mrożonki Horteksu oraz nasze jabłka, których jesteśmy największym producentem w Unii Europejskiej.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością