Agresywny marketing wdziera się do szkół
Do szkół i przedszkoli masowo wdzierają się reklama i agresywny marketing. Producenci wykorzystują brak zakazu akcji marketingowych w placówkach edukacyjnych.
Dziennik dodaje, że dyrektorzy szkół wpuszczają firmy, bo dzieki temu placówki dostają dodatkowe fundusze. W Zespole Szkół Sportowych nr 70 w Warszawie na przykład w kwietniu zorganizowano prezentację nowych sportowych butów jednej ze znanych firm.
Stołeczny ratusz zapowiada kontrole. „Prowadzenie prezentacji obuwia sportowego w czasie zajęć to już przesada” – komentuje Beata Murawska, zastępca dyrektora biura edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
„Dziennik Gazeta Prawna” zauważa, że prezentacja produktów to tylko jeden z wielu przypadków chwytów reklamowych stosowanych wobec dzieci w szkołach. Kuratoria twierdzą, że to zjawisko coraz powszechniejsze. „W jednym z gimnazjów w ubiegłym roku firma rozprowadzała środki do higieny intymnej dla dziewcząt i namawiała do zakupu” – mówi Wincenty Janowiak z Kuratorium Oświaty w Krakowie. A w Katowicach rodzice poskarżyli się na dyrektora przedszkola, który na pogadankę dla dzieci zaprosił przedstawiciela fundacji McDonalds.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością