IV Kongres Relacji Inwestorskich SEG
Uczestnicy IV Kongresu Relacji Inwestorskich SEG rozmawiali na temat wpływu czynników pozafinansowych na wartość spółki. Kongres odbył się 12-13 czerwca br. w Ossie.
„Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu długofalowej strategii spółki jest jeszcze niedoceniana na polskim rynku kapitałowym. Zasady CSR powinny być wpisane w biznes spółki, jako część długoterminowej strategii, a ich wprowadzanie firma powinna uznawać za inwestycję, która przyniesie zwrot przez lata. Prawidłowo ukształtowany „kręgosłup firmy” w formie pewnych zasad etycznych, kultury komunikacji, poszanowania dla otoczenia biznesowego i środowiska naturalnego to wartość, która musi przełożyć się na postrzeganie przez inwestorów i wartość firmy” – mówi Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych
Pierwszego dnia KRI odbyły się dwie dyskusje panelowe poświęcone zagadnieniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwsza sesja dotyczyła CSR jako elementu strategii firmy, druga – wpływu dobrej komunikacji CSR na wartość spółki.
Drugiego dnia goście Kongresu będą mogli zdobyć wiedzę praktyczną podczas warsztatów tematycznych m.in.: Corporate website: why your CEO will soon call you up!; Obieg informacji w Internecie a komunikacja korporacyjna spółki giełdowej; WWW.GPWInfoStrefa.pl – zaprezentuj spółkę w nowej odsłonie portalu; Dialog społeczny jako interakcja biznesu z otoczeniem na przykładzie procesu dialogu w Grupie TP; Raportowanie społeczne w kontekście zarządzania w organizacji jako proces podnoszący jakość informacji prezentowanych interesariuszom, na przykładzie raportowania w Grupie TP; Sztuka budowania relacji z inwestorami; Jak nie udzielać wywiadów – sztuka zachowania się przed kamerą; Raport roczny jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki giełdowej; RESPECT Index w praktyce. Jak zostać spółką giełdową odpowiedzialną społecznie?; Konkurs Złota Strona Emitenta jako badanie jakości stron internetowych na polskim rynku kapitałowym; Praktyczne aspekty raportowania CSR w kontekście relacji inwestorskich; Skuteczne wdrażania kodeksu postępowania (etycznego) w spółce; Analiza ESG spółek w Polsce. Wartość danych pozafinansowych w wycenie spółki; Relacje inwestorskie z inwestorami indywidualnymi; Informacja cenotwórcza – o czym należy informować rynek?.
W trakcie Kongresu zostały ogłoszone wyniki tegorocznej V edycji Konkursu Złota Strona Emitenta wraz z raportem podsumowującym kolejne etapy Konkursu.
Zostały wyróżnione spółki:
- W kategorii: Polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG 40 – Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA
- W kategorii: Polskie spółki giełdowe należące do indeksu sWIG 80 – Comarch SA
- W kategorii: Polskie spółki notowane na GPW nie należące do w/w indeksów – Energomontaż-Południe SA
- W kategorii: Polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect – EGB Investment SA
- W kategorii: Wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym NewConnect) – Kulczyk OilVentures INC
Została również przyznana Nagroda Specjalna Ministra Skarbu Państwa za najlepszą komunikację z inwestorami indywidualnymi. Wyróżniona została spółka Energomontaż-Południe SA.
Spółka PKN ORLEN SA została wyróżniona przez GPW Media Nagrodą Specjalną w zakresie prowadzenia relacji inwestorskich przy wykorzystaniu nowoczesnych metod komunikacji internetowej.
I dzień zakończył się „Wieczorem Kibica” podczas którego goście kongresowi dopingowali polską reprezentację podczas meczu Polska – Rosja.
„Wierzę, że fenomenalny doping przedstawicieli spółek giełdowych przyczynił się do znakomitej postawy naszej drużyny” – dodaje ze śmiechem Prezes Kachniewski .
W Kongresie wzięło udział 200 przedstawicieli spółek giełdowych, mediów oraz instytucji rynku.
Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęli: Ministerstwo Skarbu Państwa, Akcjonariat Obywatelski, Komisja Nadzoru Finansowego oraz CEDUR. Partnerem Strategicznym jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Partnerem technologicznym jest Unicomp-WZA, a Partnerem merytorycznym CSRinfo. Do grona Partnerów Kongresu należą Mazars, Message Group, Polska Agencja Prasowa, PKN Orlen, Orange Polska oraz GPW Media.
/seg.org.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością