Więcej prywatności w sieci, więcej klikania
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zamierza zmienić prawo telekomunikacyjne tak, by instalowanie służących do celów reklamowych cookies wymagało zgody użytkowników. O sprawie pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
Cookies to małe pliki, które najczęściej bez wiedzy użytkowników instalują się w ich komputerach. Większość z nich ułatwia życie na przykład przez zapamiętywanie haseł czy układu wyświetlanej strony internetowej. Są jednak i takie, które śledzą naszą aktywność w sieci. Uzyskiwane w ten sposób informacje są później wykorzystywane do reklam behawioralnych, czyli dostosowanych do konkretnego użytkownika.
Jak dowiedział się „Dziennik Gazeta Prawna”, podczas dodatkowych konsultacji projektu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego pojawił się pomysł zmiany zasad dotyczących cookies. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji uznało, że ochrona prywatności, obejmująca w szczególności informacje o użytkowniku i podejmowanej przez niego aktywności w internecie, powinna podlegać szczególnej ochronie.
Pomysł uwzględni brzmienie zmienionej unijnej dyrektywy o ochronie prywatności, która rozdziela cookies serwisowe związane z funkcjonalnością serwisów internetowych i pozostałe, zwłaszcza te zbierane w celach komercyjnych. Tylko przy tych drugich wymagana jest zgoda użytkownika.
Więcej na ten temat – w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/”Dziennik Gazeta Prawna”/kl/dyd
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Wynalazek polskiej fizyczki doceniony. Olga Malinkiewicz powalczy o nagrodę European Inventor Award 2024
-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję