Mały biznes inwestuje w SEM
Mały biznes jest coraz aktywniejszy w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Wg WebVisible wydatki małych przedsiębiorstw wzrosły w USA o 159% w ciągu roku. Wg agencji Artefakt wydatki tej grupy klientów w Polsce wzrosły w Polsce o 30%.
Wg raportu „State of Small Business Online Advertising Q2 2010” WebVisible w drugim kwartale 2010 roku średnie wydatki na marketing w wyszukiwarkach internetowych wzrosły w Stanach Zjednoczonych z 859 $ do 2231 $, czyli o 159% rok do roku. W Polsce średnie wydatki klientów z kategorii mały biznes rosną znacznie wolniej niż w USA. Agencja interaktywna Artefakt ocenia ten wzrost na 30%. Wartość wydatków w tej grupie firm zwykle nie przekracza 2000 zł.
Wzrasta również skuteczność prowadzonych działań. Wg informacji WebVisible w ciągu roku współczynnik konwersji wzrósł z 31,1% do 43% w zakresie akcji podejmowanych na stronie oraz z 4,3% do 6,9% w zakresie podjętych rozmów telefonicznych.
– Podobnie jak w USA wejścia z wyszukiwarek stanowią jedno z najbardziej wartościowych, czyli konwersyjnych źródeł ruchu – mówi Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt -Reklama ta trafia do klienta, który ma potrzebę zakupu promowanych towarów czy usług.
Co więcej, reklama dociera dokładnie w czasie, gdy poszukuje on informacji na temat tych produktów – dodaje Miernikiewicz. Większa ilość konwersji związana jest ze zwiększeniem różnorodności zakładanych celów. Firmy sprawdzają więcej działań klientów już u siebie na stronie. Oprócz tradycyjnych pożądanych działań użytkownika np. wypełnienia formularza kontaktowego coraz częściej firmy zliczają także odtworzenia plików video na swojej stronie, czy też wydrukowanie instrukcji dojazdu do swojej siedziby. Również o 38% wzrosła liczba pozycjonowanych słów kluczowych. Średnie wydatki na SEM małych przedsiębiorstw oraz liczba wykorzystywanych słów kluczowych
W Stanach Zjednoczonych najczęściej w wyszukiwarkach reklamują się prawnicy, firmy budowlane oraz dentyści. – W Polsce narzędzia SEM są bardzo popularne w takich firmach jak szkoły językowe, gabinety stomatologiczne, biura księgowe czy kancelarie adwokackie. Nadal słabo reklamuje się branża budowlana – podsumowuje Miernikiewicz.
Źródło: Bankierpress
-
„Był czas, że każdy chciał wejść w produkcję gier. Jednak jak każda bańka, musi kiedyś pęknąć” – wiceprezes Ice Code Games, Mateusz Pilski
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat