Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Co zrobić, gdy na fakturze brakuje nazwy firmy?

Zamówiłam ostatnio po raz pierwszy towar z zagranicy w ramach swojej działalności. Firma wystawiła mi fakturę, ale bez nazwy mojej firmy. Czy w takim wypadku muszą oni zrobić korektę i wysłać mi nową fakturę z nazwa firmy?

Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać przynajmniej:

  • oznaczenie „FAKTURA VAT”;
  • imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
  • NIP sprzedawcy i nabywcy;
  • dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę wystawienia i numer kolejny faktury, nazwę towaru lub usługi;
  • cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  • wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  • stawki podatku;
  • kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i słownie.
  • /ul>Jeżeli dokument mający być fakturą nie zawiera powyższych danych, wówczas za ową nie można go uznać. Należy zatem niezwłocznie powiadomić firmę o błędzie i zażądać ponownego wystawienia faktury. Faktura powinna być wystrawiona w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia). W przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu potrzebne są trzy egzemplarze.

    Podstawa prawna: Ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r. nr 54 poz. 535 z późn. zm.).

    Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.