MG: zwiększymy konkurencyjność polskich firm
2010-10-01 Barbara Sielicka – Bankier.pl
Ministerstwo Gospodarki twierdzi, że zapewnienie odpowiednich warunków do rozwoju wymiany handlowej między polskimi przedsiębiorstwami, a zagranicznymi kontrahentami to jeden z podstawowych priorytetów resortu.
Aby takie warunki osiągnąć, należy przede wszystkim rozpropagować pozytywny wizerunek polskiej gospodarki w świecie. Zdaniem Waldemara Pawlaka to zadanie należy do Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów Generalnych RP. Takie wsparcie jest potrzebne szczególnie teraz, gdy MG uruchomiło 3 nowe programy wspierające polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji na rynki zagraniczne. Są one realizowane w ramach 6. osi priorytetowej PO IG.
Poddziałanie 6.2.1 przewiduje utworzenie w każdym województwie tzw. Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE). Będą one świadczyć usługi informacyjne nt. rynków zagranicznych, instrumentów wsparcia wymiany handlowej, warunków inwestowania za granicą a także o możliwościach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – mówi Rafał Baniak, podsekretarz stanu w MG.
Uruchomione zostało także poddziałanie 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Na jego realizację oraz poddziałania 6.5.2 „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji” zostanie przeznaczone łącznie 78,04 mln euro.
Programy te mają pomóc zwiększyć konkurencyjność polskich firm na rynkach zagranicznych. Także zagraniczni kontrahenci będę mieli łatwiejszy dostęp do informacji o polskich firmach.
Barbara Sielicka
Bankier.pl
[email protected]
-
„Był czas, że każdy chciał wejść w produkcję gier. Jednak jak każda bańka, musi kiedyś pęknąć” – wiceprezes Ice Code Games, Mateusz Pilski
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat