Restaurator wytoczył proces za zbyt dużą liczbę negatywnych opinii. Domagał się 660 tys. euro odszkodowania
Przedsiębiorca, który jest właścicielem dwóch hiszpańskich restauracji, wytoczył proces platformie TripAdvisor. Powodem była zbyt duża liczba negatywnych opinii o jego restauracji.
Zła opinia może pokrzyżować nie jeden biznes. Przekonał się o tym hiszpański restaurator. Profile jego restauracji Marina Beach Club oraz Panorama w Walencji na platformie turystycznej TripAdvisor zalała fala negatywnych komentarzy. Jak można się domyślić, nie spodobało się to hiszpańskiemu przedsiębiorcy.
Restaurator zdecydował ubiegać się o odszkodowanie w wysokości 660 tys. euro za „straty moralne” od amerykańskiego serwisu. Przedsiębiorca twierdził, że opinie internautów pojawiające się na portalu osłabiły wizerunek jego lokali. W pozwie oskarżył TripAdvisor za brak kontrolowania negatywnych komentarzy na temat placówek gastronomicznych, a także o uniemożliwienie usunięcia jego restauracji z systemu.
Wyrok jednak nie poszedł po myśli Hiszpana, bowiem sąd w Barcelonie orzekł, że restaurator nie miał prawa żądać odszkodowania od władz portalu. W uzasadnieniu można przeczytać, że nie doszło do ingerencji administratorów w opinie zamieszczone na profilach obu lokalów. Dodatkowo sąd podkreślił, że „wszystkie filtry portalu działały poprawnie”. Dodatkowo sąd odniósł się także do kwestii braku możliwości usunięcia profilu placówki. W orzeczeniu wskazano, że wycofanie opinii na ich temat byłoby działaniem na niekorzyść klientów. Tym samym amerykańska platforma została oczyszczona z zarzutów.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Cykl Edukacyjny: obligacje skarbowe jako bezpieczna forma lokowania oszczędności
-
Cykl Edukacyjny: Inwestowanie Oszczędności. Rozpoczynamy serię artykułów o lokowaniu kapitału
-
Ekwiwalent za urlop – jak go obliczyć i czy zawsze trzeba go wypłacać?
-
Beneficjent rzeczywisty. Co to znaczy i jakich spółek dotyczy obowiązek rejestracji?