Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

American dream – nie spełnisz go (już) w Ameryce

2014-06-06 Malwina Wrotniak-Chałada – Bankier.pl

6 na 10 pytanych Amerykanów twierdzi, że mityczny american dream jest dziś nie do osiągnięcia w Stanach Zjednoczonych. Nastroje nie są najlepsze – ponad 60% osób uważa, że ich dzieciom będzie żyło się jeszcze gorzej.

Media za oceanem donoszą, że idea amerykańskiego snu umiera, a przypisywana USA łatwość realizacji wszelkich planów staje się wyjątkowo trudna. Takie wnioski płyną z przeprowadzonego dla CNN Money na przełomie maja i czerwca br. badania „American Dream Poll”.

W grupie osób między 18. a 34. rokiem życia aż 63% uważa osiągnięcie american dream za niemożliwe w obecnych warunkach społeczno-gospodarczych. To pokolenie, które dojrzewało w czasach gospodarczego kryzysu, mając problem ze znalezieniem pracy. Obecnie funkcjonuje w warunkach niesprzyjających pomnażaniu oszczędności, wysokiego bezrobocia i rosnących kosztów życia.

Z badania wynika, że w społeczeństwie panują nastroje pesymistyczne. Mimo że ponad połowa respondentów uważa, że znajduje się w lepszej sytuacji materialnej niż ich rodzice, to 63% nie wierzy, że w przypadku ich dzieci zadziała taki sam mechanizm.


Źródło: money.cnn.com

Oprócz pracy, jednym z założeń american dream było wejście w posiadanie własnego domu. I choć nadal jest to marzenie wielu Amerykanów, coraz więcej osób wątpi, czy zakup nieruchomości przysporzy im korzyści. Stacja CNN powoływała się ostatnio na badania zlecone przez MacArthur Foundation, z których wynika, że dla 43% osób kupno domu na własność nie jest już długoterminową inwestycją, za jaką uchodziło wcześniej. Większość ankietowanych przyznaje też, że wynajem nieruchomości jest dziś nie mniej interesującą opcją niż zakup na własność.

Niektórzy z komentatorów w amerykańskich mediach podkreślają, że Amerykanie sami są takiemu stanowi rzeczy winni. Powodem ich problemów ma być m.in. ograniczona, daleko niższa niż w innych rozwiniętych gospodarkach, mobilność.

mwc

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.