Co jest najważniejsze dla e-sklepów?
Serwis OpisyProduktów.pl przeprowadził kolejne badanie rynku e-commerce, sprawdzające jakimi czynnikami, kierują się sklepy internetowe przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu danego produktu do swojej oferty. Jak pokazują wyniki – najważniejszym czynnikiem, aby posiadać produkt w asortymencie, dla większości sklepów jest ciągłość dostaw.
Banie wykazało, że najważniejszym czynnikiem dla większości sklepów (84 proc. wskazań), aby posiadać dany produkt w swojej ofercie jest ciągłość dostaw produktu. – Ten wynik niestety potwierdzaa nasze doświadczenie w e-commerce – mówi Mocarski – spotykamy się z sytuacjami, w których duże sklepy rezygnują z dużych dostawców ze względu na problemy logistyczne. Jest to zdecydowana utracona potencjalna korzyść zarówno dla sklepu jak i producenta.
Odpowiedzi na pytanie „W moim sklepie internetowym sprzedaję dany asortyment, ponieważ…”, kształtują się następująco:
Sklepom zależy głównie na produktach masowych o dobrym wizerunku, które budują zaufanie oraz przyciągają klientów. Kolejne dwa czynniki dotyczą właśnie tej kategorii zarówno w kontekście konsumenta (80 proc.) jak i właściciela sklepu (produkty, które dobrze znam – 77 proc.).
Kolejne trzy pozycje zajmują czynniki związane z logistyką. Tym razem dotyczą one łatwego dostępu do zdjęć produktu (76 proc.), informacji o produktach (74 proc.) oraz łatwości wysyłki towaru (74 proc.).
Dopiero w dalszej kolejności liczą się takie czynniki, jak wysoka marża jednostkowa czy długi okres przydatności do spożycia.
Warto zwrócić uwagę jeszcze na czynnik sklasyfikowany nieco dalej, ale jakże ważny: „są to produkty, których sam używam” – aż 58 proc. sklepów podejmuje decyzje właśnie na tej podstawie.
W badaniu zapytano także o to, które z czynników są kluczowe – pięć z nich otrzymało wskazania powyżej 20 proc.: ciągłość dostaw, wizerunek (wśród właścicieli sklepów oraz klientów) oraz dostępne zdjęcia oraz informacje o produkcie.
– Mam nadzieję, że zaprezentowane przez nas wyniki badania w sposób wystarczający wskazują producentom sposoby poprawy swojej oferty kierowanej do e-commerce – mówi Mocarski. – Jeżeli jednak pojawią się dodatkowe pytania, chętnie postaramy się je wyjaśnić – dodaje.
Serwis OpisyProduktow.pl jest dostawcą tysięcy bezpłatnych zdjęć oraz opisów produktów z przeznaczeniem do wykorzystania w e-commerce. Serwis współpracuje z kilkunastoma renomowanymi producentami, a z bazy serwisu korzysta już blisko 300 sklepów.
Działania sklepów powinny iść w stronę :Co jest najważniejsze dla klienta? nie dla Sklepów- co z tego że sklep ma ciąglość dostaw jakiegoś produktu skoro kliencie nie chcą go kupywać....