Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

E-sklepy najczęściej korzystają z Poczty Polskiej

Poczta Polska – to z jej usług dystrybucyjnych najczęściej korzystają sklepy internetowe. Poczta może się pochwalić bardzo dobrą terminowością w segmencie dostarczania paczek – to wnioski z raportu „Analiza dystrybucji w sklepach internetowych” Grzegorza Chodaka, Łukasza Latusa i Ewy Prałat, na który powołuje się na swoim blogu rzecznik poczty Zbigniew Baranowski.

„Trzy na cztery sklepy internetowe w naszym kraju korzystają z usług Poczty Polskiej. Jeśli zaś dodamy do tego nasze usługi kurierskie będzie to jeszcze więcej. 

Z jakich operatorów pocztowych (firm kurierskich) korzystają sklepy internetowe

Poczta Polska jest wciąż najczęściej wybieranym przewoźnikiem i „obsługuje większy odsetek badanych sklepów internetowych (75%) niż dwie najbardziej popularne firmy kurierskie łącznie” – czytamy w raporcie. (…) Choć z drugiej strony (…) przed firmą jeszcze wiele zadań do odrobienia – choćby w zakresie poprawy satysfakcji klientów i jakości świadczonych usług. To ona w efekcie stanowi o być lub nie być operatora na rynku. W segmencie e-commerce trwa agresywna walka cenowa i zwycięsko wyjdą z niej jedynie liderzy kosztowi, a także te firmy, które zapewnią najwyższą jakość usług.” – czytamy dalej.

To bardzo ciekawe wnioski w kontekście wiecznych narzekań na pocztowego monopolistę Skarżymy się na jakość, terminowość, na nieodpowiednie podejście do klienta. A jednak sklepy internetowe wciąż i często korzystają z tych usług…

Raport „Analiza dystrybucji w sklepach internetowych” ukazał się w majowym wydaniu miesięcznika „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Przedstawia istotne zagadnienia z dziedziny dystrybucji w sklepach internetowych, np. formy dystrybucji czy problemy dotyczące dystrybucji z osobistym odbiorem klienta.

Raport w dużej części opiera się na badaniach ankietowych przeprowadzonych w 616 polskich e-sklepach.

– Zarabiają miliony na ecommerce

– Jak zwiększyć sprzedaż e-sklepu?

Katarzyna Waś, Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.