Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy były pracodawca może wystawiać zaświadczenia o zatrudnieniu?

Czy były pracodawca, który zakończył działalność gospodarczą w 2002 roku jest zobowiązany i czy w ogóle może wydawać jakiekolwiek zaświadczenia do ZUS o zatrudnieniu pracownika?

Tak. Były pracodawca może zaświadczyć przed odziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, że zatrudniał danego pracownika w danym okresie. Oświadczenie takie może mieć dowolną formę, ważne jest tylko, aby zawierało wszystkie niezbędne elementy tego oświadczenia, tj. datę, podpis, okres zatrudnienia pracownika i niezbędną dokumentacje potwierdzającą ten fakt. Oświadczenie takie można bezpośrednio złożyć na ręce pracownika lub też wysłać lisem poleconym do ZUS. Ponadto Zakład ma prawo zwrócić się do płatnika składek o wyjaśnienie nurtujących go kwestii związanych z opłacaniem skłądek.

Podstawa prawna: Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 1998 r. nr 137, poz. 887 ze zm.)

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.