Czy informować szefa o własnej firmie?
Jestem zatrudniona na cały etat u pracodawcy. Dodatkowo chcę założyć jednoosobową działalność gospodarczą. Czy pracodawca musi być o tym wiedzieć?
Zgodnie z zasadami współżycia społecznego pracownik powinien poinformować pracodawcę o zakładaniu przez siebie działalności gospodarczej. Pracodawca może rościć pretensje, że pracownik mu o tym nie powiedział.
Należy pamiętać, że pracownikowi nie wolno względem pracodawcy prowadzić działalności konkurencyjnej w czasie trwania stosunku pracy (art. 101(1) k.p.), a w niektórych przypadkach – nawet po jego zakończeniu. Zakaz konkurencji powinien być określony w odrębnej umowie między pracodawcą a pracownikiem.
Podstawa prawna: Kodeks pracy (Dz.U z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.)
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością