Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy można w koszty firmy wliczyć fakturę za Internet?

W tym roku zarejestrowałem działalność, którą będę prowadził w domu. Czy mogę w koszty wliczać np. Internet z TPSA, pomimo że faktura VAT jest na mnie a nie działalność? NIP ten sam, ale nazwy różne. Jak to wygląda z tego typu kosztami?

Wszelkie koszty, jakie Pan ponosi a są one związane z prowadzaną przez siebie działalnością ma Pan prawo zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług odliczać od przychodu przez osiągniętego przez Pana firmę. W przypadku jednakże, kiedy Internet nie działa na Pana firmę (nie jest na nią rejestrowany) nie ma Pan prawa odliczać go do kosztów działalności gospodarczej. Innymi słowy wszystko to, co jest zarejestrowane na firmę, a jest zgodne z ustawą o VAT, może Pan odliczać.

Definicję kosztów uzyskania przychodów w przypadku osób fizycznych definiuje również art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz.U. z 2000 r., nr 14, poz. 176 z późn. zm.) Tak jak w przypadku osób prawnych kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów.

Podstawa prawna:

  • Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.)
  • Ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 poz. 535 z późn. zm.)

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.