E-sklepy najczęściej korzystają z Poczty Polskiej
Poczta Polska – to z jej usług dystrybucyjnych najczęściej korzystają sklepy internetowe. Poczta może się pochwalić bardzo dobrą terminowością w segmencie dostarczania paczek – to wnioski z raportu „Analiza dystrybucji w sklepach internetowych” Grzegorza Chodaka, Łukasza Latusa i Ewy Prałat, na który powołuje się na swoim blogu rzecznik poczty Zbigniew Baranowski.
„Trzy na cztery sklepy internetowe w naszym kraju korzystają z usług Poczty Polskiej. Jeśli zaś dodamy do tego nasze usługi kurierskie będzie to jeszcze więcej.
Z jakich operatorów pocztowych (firm kurierskich) korzystają sklepy internetowe
Poczta Polska jest wciąż najczęściej wybieranym przewoźnikiem i „obsługuje większy odsetek badanych sklepów internetowych (75%) niż dwie najbardziej popularne firmy kurierskie łącznie” – czytamy w raporcie. (…) Choć z drugiej strony (…) przed firmą jeszcze wiele zadań do odrobienia – choćby w zakresie poprawy satysfakcji klientów i jakości świadczonych usług. To ona w efekcie stanowi o być lub nie być operatora na rynku. W segmencie e-commerce trwa agresywna walka cenowa i zwycięsko wyjdą z niej jedynie liderzy kosztowi, a także te firmy, które zapewnią najwyższą jakość usług.” – czytamy dalej.
To bardzo ciekawe wnioski w kontekście wiecznych narzekań na pocztowego monopolistę Skarżymy się na jakość, terminowość, na nieodpowiednie podejście do klienta. A jednak sklepy internetowe wciąż i często korzystają z tych usług…
Raport „Analiza dystrybucji w sklepach internetowych” ukazał się w majowym wydaniu miesięcznika „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Przedstawia istotne zagadnienia z dziedziny dystrybucji w sklepach internetowych, np. formy dystrybucji czy problemy dotyczące dystrybucji z osobistym odbiorem klienta.
Raport w dużej części opiera się na badaniach ankietowych przeprowadzonych w 616 polskich e-sklepach.
– Zarabiają miliony na ecommerce
– Jak zwiększyć sprzedaż e-sklepu?
Katarzyna Waś, Bankier.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością