Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zrobić biznes w Internecie?

Czy przez 3 miesiące można stworzyć portal, który ma szansę przebić  się w polskim internecie? Rafał Agnieszczak oraz firma Kreativ podjęli się tego wyzwania i założyli Startup School, czyli szkołę tego, jak zrobić dobry serwis internetowy.

Polski internet jest dynamicznie rozwijającym się rynkiem, na którym niemal każdego dnia powstaje nowy serwis internetowy. O ilu z nich wie ktokolwiek oprócz twórców i ich znajomych? Zazwyczaj problemem nie jest nieciekawy czy zły pomysł, lecz nieumiejętne prowadzenie projektu oraz zbyt małe doświadczenie i wiedza.

– Własny start-up, czyli od zera do milionera

Aby pomóc młodym ludziom rozwinąć własne pomysły powstała wakacyjna szkoła tworzenia projektów internetowych, czyli Startup School. Na początku Rafał Agnieszczak wynajął klub na warszawskiej Pradze. Czemu nie biuro? Surowy wystrój nowego miejsca pracy miał przypominać o tym, że największe serwisy powstawały najczęściej w garażach. Oprócz tego uczestnicy mieli zapewniony nocleg w hotelu, biurko, fachową opiekę specjalistów z firmy Kreativ oraz wcale nie tak drobne kieszonkowe.

Jedyne co młodzi ludzie musieli przywieźć ze sobą do Warszawy to swoje laptopy, pozytywne nastawienie i zapał do pracy.

3 miesiące ciężkiej pracy

Głównym założeniem Startup School jest to, że w pojedynkę nie zrobisz dobrego serwisu, tak jak nie wygrasz regat – chociaż dasz sobie radę z prowadzeniem łódki. Dlatego pierwszym etapem pracy było podzielenie wszystkich uczestników na 2-osobowe zespoły. W każdym teamie znalazł się jeden programista i jedna osoba odpowiedzialna za marketing. Tak, żeby na każdym etapie rozwoju serwisu ktoś zawsze mógł trzymać ster.

– Opisz swój pomysł i wygraj 200 tys. euro

Przez następne 3 miesiące od strony technicznej nad projektami czuwali doświadczeni programiści z firmy Kreativ. Marketingowców wspierali obeznani z rynkiem project managerowie ze stajni Rafała Agnieszczaka. Czwartkowe warsztaty ze specjalistami z różnych dziedzin miały dodatkowo wzbogacić wiedzę oraz umiejętności uczestników m.in. z marketingu, kontaktu z mediami, wystąpień publicznych czy prowadzenia działalności gospodarczej.

I co dalej?

Po 3 miesiącach pracy powstało 11 serwisów. Każdy z nich został zaprezentowany pod koniec września potencjalnym inwestorom na spotkaniu branżowym. Dla młodych uczestników Startup School jest to dopiero pierwszy etap pracy nad projektem. Teraz przyszedł czas na część znacznie trudniejszą: wypromowanie i monatyzację serwisu. I mimo tego, że Startup School się skończyła zespoły nadal ściśle współpracują z Rafałem Agnieszczakiem i firmą Kreativ. Późną jesienią z myślą o „młodych gniewnych” polskiego internetu powstanie biuro co-workingowe z siedzibą w Warszawie.

– 101 niezwykłych pomysłów na biznes

Na rozlicznie powstałych serwisów oraz projektu Startup School jest zbyt wcześnie. Dopiero po roku będzie można stwierdzić, które odniosły sukces, a nad którymi trzeba jeszcze popracować. Wtedy też będzie można stwierdzić czy idea Startup School zdała egzamin. I nawet jeśli nie wszystkie projekty okażą się drugą Naszą Klasą, wiedza i doświadczenie nabyte podczas Startup School na pewną zaprocentują w przyszłości.

Agnieszka Lewandowska-Dziewięcka,
koordynator Startup School

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.