Jakie PKD dla importu i eksportu mięsa?
Chciałem dodać do swojej działalności usługę związaną z eksportem i importem spożywczym, głównie chodzi o mięso. Chodzi o to, że chcę zakupić mięso od jednej firmy, a następnie odsprzedać je dalej na terenie UE. Jakie PKD należy dodać?
Przede wszystkim nie ma jednej klasyfikacji na tak szeroką działalność. W takim przypadku konieczne jest dopisanie kilku grup PKD. Zgodnie z opisem działalności w pytaniu, Pana firma zajmuje się „transportem drogowym”, ponieważ przewozi towary. Ponadto należy dodać do tego „przeładunek, magazynowanie i przechowywanie towarów”, o ile te działania wykonuje firma. Dodatkowo dopisujemy „pozostałą sprzedaż hurtową” oraz „sprzedaż hurtową żywności, napojów i tytoniu” – z pytania wynika, że Pana firma odsprzedaje mięso (art. spożywczy) do innych firm (nie zajmuje się Pan sprzedażą detaliczną).
Podsumowując do opisu działalności należy dodać:
- pozostała sprzedaż hurtowa (PKD 51.70)
- sprzedaż hurtowa żywności, napojów i tytoniu (PKD 51.3)
- towarowy transport drogowy (PKD 60.24)
- przeładunek, magazynowanie i przechowywanie towarów (PKD 63.1)
Jednostki powinny być klasyfikowane w grupowaniu, które najlepiej opisuje ich działalność uwzględniając środki produkcji. Czyli, jeżeli zajmuje się Pan transportem samochodowym to należy wypisać te działalności, które będą z nim bezpośredni związane (np., magazynowanie, przeładunek, przechowywanie towarów). W miarę rozwoju firmy i poszerzania jej spektrum działania należy postępować analogicznie.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24.12.2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz.U. Nr 251, poz. 1885)
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen